Gå til innhold

Hvordan fortelle besteforeldre om graviditeten....?


englestøv......<3

Anbefalte innlegg

Hei damer... Når og hvordan skal mann fortelle besteforelde om den lykkelige graviditeten... Vi mistet i sep 2007 og er nå over oss av lykke for at vi er gravide igjen... ønsker og fortelle til dem på en rørende og koslig måte de sent glemmer...? Noen med gode forslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. jeg bare gruer meg til å si det til mine foreldre. vi har allerede fortalt det til min forlovedes foreldre og de ble kjempeglade. mens mine foreldre er litt strengere.. hvis noen har noen forslag som kom med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å fortelle det på julaften. Siste gaven den kvelden kommer til å være en gåte. Når de kommende besteforeldrene har tenkt litt på svaret på gåten, skal de få en gave som er pekepinn. Har kjøpt kopper med påskriften "mormor" og "morfar" også videre. Tenkte å legge et lite kort oppi koppen der det står: Hvis alt går bra, så kommer jeg til verden rundt 5 .august.

 

Gleder meg som en unge til å se reaksjonene. Første barnebarnet både i min og min ektefelles familie... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også foreldre som er en smule strenge. I og med at jeg er 23 år, fulltidsstudent og mor til en fireåring var jeg litt nervøs over hvordan de ville ta det. Så da jeg var på besøk hos mamma i går, og hun satt og fortalte om en syk tante, glapp det bare ut av meg mens hun var midt i en setning... Hun ble ikke overbegeistret akkurat, men etter en liten tale fra min side over hvor heldige vi egentlig er som kan få barn, tror jeg hun myknet litt. Så ga jeg henne beskjed om at un fikk si det til pappa...det var sånn vi gjorde det forrige gang også og det funket det. Bestefar og Sandra er kjempegode venner:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å fortelle det på julaften gjennom julegaver...vi gir verdens beste mormor krus osv til de kommende bestefreldrene med et lite brev fra spiren...hvor gammel den er nå og når den kommer til verden osv. Tror det kan bli kosligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...