ole brum:-) Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har tvillinger på 10 uker og ammer hver tredje time. Flere som har sagt til meg "så ofte...!!". Om kvelden /natten har jeg en periode der de kan sove 6 timer før de skal ha mat. Resten av døgnet skal de ha mat hver tredje time. Tenker kanskje jeg skal prøve å drøye det til 3 1/2 time og så til 4 timer, men det e ikke så lett når to unger skriker etter mat! Det e så lett å bare finne frem puppen og så e det ro:-) tenker gjerne at det vil justere seg etterhvert.... Hva gjør dere andre?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 De skal jo ha mat hver 3-4 time har jeg hørt. Ikke hør på hva andre sier. Alle skal ha en eller annen mening om alt. Jeg ammer like ofte, noen ganger oftere. Mater jenta på 3 mnd, når hun har lyst på mat.
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 når de er "bare" 10 uker syntes jeg du skal gi de mat når de vil, ikke bry deg om hva andre sier!! det er så individuelt når barn vil ha mat. og hver 3 time er jo ikke ofte! mange som ikke gjør annet enn å sitte med puppen ute... jenta mi er 3 mnd nå å jeg mater også hver 3 time... er vi ute i vogn kan det gå 4-5 men ellers 3.. så gi de når de vil ha du, de kan jo ikke sulte heller stakkarspga at andre syntes du ammer ofte;)
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Har svart deg på tvillingsiden også :-) Mine er 3mnd nå og får pupp 5-7 ganger i døgnet. Hver 3 time høres ikke spesielt mye ut syns nå jeg.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Når mini var 10 uker spiste han minst annenhver time, gjerne oftere :-) Og dette inkluderer natten. Helt normalt. Nå er han 6 mnd og spiser fortsatt ofte, går aldri mer enn 3 timer mellom to måltider på dagen, men nå får han ikke mat om natten lenger da.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 når snuppa var på den alderen så ammet jeg også hver 3 time og noen ganger oftere....:-) Helt vanlig :-)
Marolla Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 jeg ammet ofte på den tiden. Det gikk vel aldri så mye som 3 timer imellom unntatt på natten. Nå ammer jeg vel 5 ganger i døgnet i tillegg til at tuppa får 3 andre måltider eller frukt iløpet av dagen.
Bergene Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 emh? så ofte? De folkene som sier det har vel ikke helt peiling. Babyer bør jo få pupp når de selv vil, og det er som regel ganske så ofte i begynnelsen, også jevner det seg ut etter hvert. Når lillemor var rundt 10 uker skulle hun ha pupp hver 2 - 3 time på dagtid, lenger mellom om natten.
Bergene Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Selv jeg er sulten etter 3 timer. Men babyer får mye fortere lavt blodsukker enn voksne så derfor må de som regel ha mat ofte.
lifa og Eline Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 Når snuppa var 10 uker hadde vi gått far 45-60 min. mellom ammingen til 2 timer mellom hvett måltid. Hurra da fikk mor igjen overskudde og meldte seg på kveldskurs. Ammet faktisk opptil 8-9 ganger helt frem til hun var 10 mnd. til tross for 4 måltider med fast føde. Så jeg synes ikke hver 3. time er ofte.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Ammer ikke etter klokka.. Noen ganger går det to timer andre ganger 4.. om natta har jeg opplevd at det noen ganger tar 8-10 timer, men det er ikke så ofte.. Stort sett 3-5 timer da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå