miss*tupsi Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 er i uke 37 nå, og hodet hadde ikke festa seg på siste kontroll... noen som vet om man kjenner når d skjer?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg kjente ikke når det skjedde nei. Men jeg kjenner mye stikkingen i skjeden. Noen ganger må jeg endre sittestilling , for det kjennes ut som om baby er på vei ut rumpa.... Ellers kjennes det "bare" ut som om baby er på vei ut , rette veien..... Kjenner et tydelig nedpress, mye stikkinger... Og det er ifølge jordmoren min et tegn på at hodet er festet. Siste kontroll konstaterte hun at Ja , hodet er festet. Og ja Baby ligger laaaaaaaaangt nede nå.......... Wæææææææ!
mammaTilLinnea Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 hodet har festet seg hos meg, 36+4, og jeg har kjent nedpress den siste tiden, vært mye romstering der nede også. så mener det har vært babyen som har festet seg! har også hatt mye stikninger jeg ikke har hatt tidligere:)
M*A*S*H* Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Magen flytta seg noen hakk nedover og jeg fikk igjen pusten:-) Også stabiliserte bekkenet seg litt - mindre vondt å gå nå.
Minnie Mom Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Jeg merket det ikke sist, men hodet var festet noen uker før fødselen. Konklusjonen er vel at man kan kjenne det, men ikke nødvendigvis.. )
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Hos meg kjennes det av og til ut som om baby er på god vei ned i skjeden, og jeg kjenner små støt nedover. Kan jeg da anta at det er hodet som holder på å feste seg?
FrkGull Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Samme som ScoobyDoo beskriver egentlig, magen seg litt og ikke minst var det leveldig å kunne ligge litt på ryggen igjen! Samt at bekkenet er myyye bedre.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Man kjenner nok ikke akkurat når det fester seg, nei... jeg har aldri hørt om det i hvert fall. Venter min fjerde nå, og den eneste grunnen til at jeg har visst om hodet var festet eller ikke i dette og tidligere svangerskap, er at jeg fikk beskjed av jordmor/lege. Klarte ikke å kjenne det selv.
CB-BabyBoy Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Jeg fikk beskjed på kontrollen før siste, da var jeg vel i uke 27 kanskje om at junior lå ned og ville nok feste seg. Hadde ny kontroll nå denne uken, er i uke 31 og det er godt på vei nå sa JM. Har også merket bra med nedpress i det siste. Det med at man kan ligge på ryggen stemmer for meg også, tenkte faktisk på det her om natta at det nesten var godt å ligge sånn igjen
kaja & Andreas Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 hva mener dere med "Det med at man kan ligge på ryggen stemmer for meg også, tenkte faktisk på det her om natta at det nesten var godt å ligge sånn igjen :)"
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Kjente heller ikke når det skjedde, men ser at magen har seget nedover og kjenner økt press på urinblæra, må mer på do. Merker det best på at det nå kommer litt ufrivillig urin hver gang jeg nyser, eller om jeg hoster, må kaste opp! Mindre kontroll på blæra ja!
CB-BabyBoy Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Kaja v.; det er en periode ganske ubehagelig å ligge på ryggen fordi barnet presser på vel omtrent alt Man kan også oppleve det som kalles vena cava tror jeg; livmoren presser på hovedpulsåren og man kan føle seg svimmel etc. Men når babyen legger seg ned, så blir det ikke det samme presset og man kan dermed ligge noe friere på ryggen.
Kahbean Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 Hodet festet seg aldri til meg... jordmor sa at det har ikke nå å si så leng de ligg med hodet ned. Hadde en flott fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå