Gå til innhold

"bestilling" av julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest flere innlegg rundt omkring angående julegaveønsker. En ble dritsur fordi mannen ikke kjøpte akkurat det hun hadde instruert han om å kjøpe, og en var sur fordi noen slektninger hadde kjøpt noe til datteren som ikke sto på på ønskelista.

Er dette vanlig??

Blir ganske forundra over sånne innlegg. En gave er da ikke noe en bestiller. Det kan være fint med ønskelister som inspirasjon, men en kan vel ikke kreve at andre kjøper akkurat det man har "bestilt"? Da er jo hele vitsen med gaver borte da, og hver og en kan like gjerne bruke gavebudsjettet på seg selv, så får alle akkurat det de ønsker seg.

Blir helt trist av å lese sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig. Ønskelister er som du sier inspirasjon, men det er en uting å være så stram og streng og trang at alt utenom er uaktuelt. Det er ikke det minste koselig med folk som du vet ikke blir fornøyd om ikke de nøyaktige spesifikasjonene på gavene er fulgt - så mye for den gode ideen, liksom...

Skrevet

Man bør holde seg til handlelista.

Vi sender forskjellige lister til alle, og forventer at de kjøper det som står på den. Er så kjipt når de glømmer noe.

Skrevet

Gaver skal symbolisere forholdet mellom giver og mottaker, slik jeg ser det, på den måten at giver må kunne stå for gavevalget og at mottaker vet at det ligger gode tanker bak :o) Derfor synes jeg det er rart å "bestille" gaver.

Greit å lage ønskeliste med flere ting, slik at giver får en mulighet til å velge selv hva han/hun ønsker å gi. Men å bare ønske en ting, for så å bli sur når denne tingen ikke dukker opp under treet, synes jeg er utakknemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...