Gå til innhold

Kroppen etter p-pille bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært innom denne siden her hele den siste mnd.Nå må jeg skrive et innlegg for å lufte tankene mine. Må først si det er artig å være her inne med så mange trivlige folk :-)

Litt om meg selv: 28 år. Er inne i første pp, hadde siste blødning 23. nov. Har gått på Loetta i noen år nå. Har en gutt på fem år sammen med en annen barnefar, vi prøvte i åtte måneder før spiren satt :-)

Så er jo usikker på syklus.. Tok en CB test i dag, men var negativ :-( Men har en del symtomer:

- Ømme bryst

- Svært oppblåst mage

- Stikking i mage

- Litt kvalm, særlig på kveld

- Vondt i korsrygg

- Vondt i tennene (?)

Og ingen tegn til TR, har tidliger hatt syklus på 28. dager, men det kan jo forandre seg da det er noen år siden.

Så det jeg lurer litt på, er om symtoma mine kommer av at kroppen venner seg av p-pillene på noen måte? Noen med erfaring på dette? Føler meg ikke gravid, men kroppen virker som er det. Nå kjenner jeg nok veeldig etter symtomer også.. :-D Hadde jo vært artig på første forsøk! Testet jeg for tidlig? Hygglig med tilbakemeldinger fra alle prøvere der ute! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første mnd etter p-pilleslutt var syklusen min på 33 dager. men etter 2 pp har det vært på 27 dager.. er i 4. pp nå. det tar gjerne litt tid før syklusen stabiliserer seg.

symptomene dine kan jo være tegn både på mens og graviditet:) får krysse fingrene:)! det kan jo være innbilte symptomer og hører jeg.

det skal gå ann å teste 4 dager før med CB i hvertfall. men alle prod. ikke like mye HCG så tidlig, derfor gjør det heller ikke utslag på testene om man tester for tidlig selv om man kan være gravid. tvi tvi:):)

Skrevet

Jeg hadde gått på p-piller i mer enn 10 år før jeg sluttet i oktober. (Er 75 modell, ingen barn fra før.) Var veldig spent på om det ville ta lang tid før jeg kom inn i syklus, det kan visst drøye. Samtidig håpet jeg litt på at det skulle være full treff på første pp., har hørt at man kan være spesielt fruktbar rett etter p-pille slutt. Kjenner flere som har fått full treff på første forsøk sånn.

P-pillehormonene skal være ute av kroppen så snart man slutter å ta de, men det kan vel hende kroppen lurer litt på hva som skjer etter å ha blitt styrt en stund av pillene. Jeg vet ikke så mye om det desverre.

Det var litt for optimistisk å tro det skulle gå på første forsøk for min del. TR kom etterhvert, men da ble jeg faktisk litt glad, for det betyr vel at syklusen og kroppen er i funksjon selv etter så mange år på pillen. 1. pp hadde jeg noen kvalme-symptomer, men ellers ikke de symptomene du beskriver. Tror du tester på riktig tidspunkt, men det kan hende at EL var senere enn du antok, og at IKM er litt lengre frem. Så ikke gi opp håpet, ta en ny test om noen dager :-)

Er nå i 2. pp. Dårlig med symptomer foreløpig.

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

jeg hadde også siste mens 23 nov og har ikke tatt p-piller etter på. i følge min "gamle" syklus skal jeg ha mensen i dag men har ikke kommet enda og pleier og få dn på morningen. men har masse symtomer som deg men er vell bare mensen som er på vei tenker jeg. er nok ikke så heldig at d klaffer med en gang.

• 2 uker senere...
Skrevet

hm.. ja det med p-piller kan gjøre kroppen ganske rar. jeg er på dag 116 og fortsatt ingen tegn til tr.. jeg har forsåvidt hatt fire bittesmå blødningen i mellomtiden. dette oppdaget jeg da ved en rosa/rød flekk på papiret etter jeg hadde vært på do. trodde første gang dette var en festeblødning, men det var ikke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...