Gå til innhold

Vi fant verdens beste guttenavn til slutt :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skulle være "vanlig", men vi skull eikke vite av mange som het det samme. Dt skulle være ett navn, ikke dobbelt nav, og det skulle være enkelt og "norsk", fordi ingen av oss kan skryte på oss en eneste dråpe utenlandsk blod.

Vi endte opp med Eskil, og blir mer og mer glad i navnet og gutten for hver dag. Ikke mange som blir Eskil i Norge nå til dags, men regner med at dere alle har hørt navnet før...Nydelig navn, ikke sant? Sikker på at alle synes det(he.he), og uansett så driter vi i det, for vi selv er så fornøyd,- og ikke minst, VI BLE ENIGE :o)

Lykke til med navnvalg alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint navn. :-)

Vi hadde det på lista vår, men det vant ikke. Hehe.

Skrevet

Jeg har også Eskil på listen vår. Dette er et navn som er på full fart oppover. Det var 121 barn som fikk det navnet i fjor. 9 som fikk Eskild, og kurven har vært veldig stigende de siste årene. ca 2000 tilsammen i Norge som heter det. Sjekk ssb.no.

Men jeg er helt enig at det er et veldig fint navn.

Flott at dere er blitt enige.

Skrevet

Fint navn. Jeg liker også norske navn, ikke dobbeltnavn, ikke popis-navn og heller ikke navn som er så sjeldne at det høres ut som om man har funnet dem opp selv. Så vi har nok ganske lik navnesmak.

Skrevet

Enig med deg - et fint og ikke for vanlig navn:-)

Skrevet

Så også på ssb, og fant ut at selv om det var på full vei oppover så er det fortsatt få som heter Eskil og som blir kalt det. Man kan bli lurt av den kurven nemmelig, for på kurven kan det se ut som om "alle" kaller barna for Eskil nå,men når man leser antall så ser man at det ikke er mange, 121 stykker er jo veldig lite da. Tenker på hvor mange guttebarn som blir født hvert år:o) Navnet på førstemann "bomma" vi totalt på, det var på vei til å bli kjempepoppis, vi trodde vi var alene om det vi...Kommer nok ikke til å bli alene i klassen om navnet sitt h*n nei :o) Eskil tror jeg skal slippe å få så mange navnebrødre, iallefall i vårt distrikt :o)

Men ærlig talt, selv om både jeg og mange med meg har sterke meninger om hvilke navn som er fine, så velger vi vel uansett et navn vi synes passer til barnet, og prøver å tenke på at barnet skal ha det resten av livet. Ingen velger vel navn for å være "slemmest" mulig iallefall :o) Selv om JEG personlig synes at noen navn gjør potensielle mobbeoffer ut av stakkars barn.

GOD JUL ALLE SAMMEN

Skrevet

Gratulerer med flott navnevalg !

Skrevet

Flott navn! Det blir nok et populært navn etter hvert.

Skrevet

Kjempefint - ser ut til at vi har veldig lik navnesmak - enkelt, norskt, hverken ti-på-topp eller hjemmesnekra. Tidløst og pent.

Skrevet

Eskil er et kjempefint navn!

Og deilig befriende fra alle poppis-jåle-klisse-navnene!

Skrevet

Gratulerer med navnvalget da:-)

Skrevet

DDE eskil :)

hehe, men syns det er et nydelig navn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...