Gå til innhold

Rister oppgitt på hodet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av svigermoren min.... Altså hun vil det så godt, men det blir likevel litt feil.

Hun har strikket "bunader" til jentene. Kjempefine, jeg ville heller ha strikket enn at hun skulle kjøpe fantasidrakter som jeg ikke synes er fullt så fine. Vel, i helga sa hun at jentene trengte søljer til bunadene. Jeg sa at jeg har ønsket det av fadderene til minstejenta og at eldstejenta skal få min som jeg fikk da jeg ble døpt.

I går ringte svigermor til mannen min. Hun hadde kjøpt strømpebukser til jentene og søljer til begge. Heldigvis er mannen min enig med meg, og ringte henne opp igjen etter å ha snakket med meg og sa til moren: "Men X sa jo at hun hadde en fra hun var liten som hun vil at eldstejenta skal bruke." Hadde jeg ikke sagt det for under en uke siden, så hadde det vært greit å glemme at jeg hadde. Men hun visste det jo så godt. Skulle liksom være julegaver.....

Vi sliter i tillegg med å få minstejenta til å spise fast føde. Spørsmålet mannen min fikk fra moren var: "Har dere prøvd med tynn grøt da?". Og igjen er jeg så glad for å ha en mannen som ikke er mammadalt, men som sier i fra. Jeg er sikkert litt sår og tolker en del som kritikk, men tror hun vi er helt tjukke i hodet heller?

Argh, var visst litt som skal ut. Jo, et par ting til. Eldstejenta har atopisk eksem, og vi har fått beskjed om holde henne unna jordbær og sitrus. Vel, visa er "stakkars du får jo ikke jordbær du av mammaen din". For hu er jo ikke allergisk.... Nei, men vi prøver alt vi kan for at hun skal ha en noenlunde all right hud som ikke klør.

Men jeg er virkelig glad i svigermora mi, men noen ganger blir det litt nok. Og uansett, det er lettere å si fra til sin egen mor enn til svigermor. Som forøvrig kritiserer meg fordi eldstejenta på 2 år får litt non stop på lørdagskvelden. Mens hun selv gir henne kjeks, kake og is dagen lang......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bruke to søljer?

Sikker på at når hun spurte om dere hadde prøvd med tynn grøt,så var det i beste mening.

Ikke så lett å være svigermor heller, bestandig, er jeg sikker på.

Skrevet

Eh... skjønner ikke hva som var galt med å spørre om du hadde prøvd tynn grøt!

Begynner seriøst å grue meg til å bli svigermor, virker ikke som om de kan gjøre eller si noe som helst uten at svigerdøtrene skal bli sure og fornærma!

Skrevet

Galt og galt...

Det er over en mnd siden vi begynte å prøve fast føde, så vi har prøvd det meste kan du si. De er dessuten såpass involvert i livet vårt at de burde ha fått det med seg også.

Men jeg er som sagt veldig glad i svigermora mi, og svelger en del kameler noe hun sikkert gjør også. Noen ganger må jeg bare få ut litt gruff...

Hilsen hi som aldri har hatt et klageinnlegg på svigermora før nå

Skrevet

Det med søljene og jorbær vat jo litt dumt, men at hun spurte om dere hadde prøvd med tynn grøt, må man være veldig vrang for å bli sur for, synes jeg.

Tror du hun sa det for å være slem? Det var vel bare for å prøve å hjelpe og vise interesse.

Svigermødre er en veldig misforstått rase, har jeg forstått.

Skrevet

Det er jo ikke alle som tenker på at de kan prøve velling på flaske som en overgant til grøt, så det syns ikke jeg var rart hun spurte om. Kanskje dere kun har prøvd med skje.

Men det med søljen var jo dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...