Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer datteren min på 4 mnd og siste mnd så mister jeg så mye hår, det detter av i floker, å ta børsten gjennom det er nesten skremmende..har følelsen av at halve manken følger med..er det noen som har noen gode råd eller er det bare å klippe det av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre vanlig å miste håret da man ammer. Jeg vet ikke om det er noe som hjelper men sist prøvde jeg sånn sjampoo fra frisøren. Den var dyr og hjalp selvfølgelig ikke! Det går kanskje ann å høre på helsekostbutikk?

Skrevet

Har ingen gode råd, men det er dessverre vanlig å miste hår uansett om man ammer eller ikke... :-/ Er visst hormonene som kødder med oss enda... Det gir seg etterhvert da, men vil nok mest sannsynlig vare noen mnd :-/

Skrevet

Har hørt at det å miste håret kan tyde på mangel av jern og/eller sink, har du sjekket verdiene dine?

Skrevet

Jeg har mistet MYE hår etter at jeg fikk jenta mi for 5mnd siden( har heldigvis begynt å gi seg nå) men jeg har ikke ammet

Når du går gravid mister du mindre hår enn normalt (er jo normalt at du mister noen hår hver dag), så når babyen er født og hormonene klikke heilt så kan du miste mye hår, fordi du på en måte "tar igjen" det du ikke mistet under svangerskapet ( det gjelder jo ikke alle da, er ikke alle så mister mye hår)

Skrevet

er bare noe som mange må gjennom. Tingeling ga fin forklaring:-) Ellers kan det selvsagt ikke skade å ta B-vitamin, gjerne den som er spesielt for hud og hår. Men det går over etter en stund:-) Da begynner det å vokse opp så du får "kaktus" flere steder på hodet, haha.

Skrevet

det er nokk veldig vanlig ja.var hos frisøren forige uke jeg.å fikk beskjed at hele 40 % av håret mitt er borte..fikk beskjed om å begynne på ølgjær jeg,for d skulle ha god virkning... så har kjøpt d å skal prøve.frisørn min mistet veldig mye hår når hun ammet selv å d funket på henne.så vert å prøve syns jeg...

Skrevet

Jeg ammer ikke men mister håret allikevel :( var litt forberedt på det, frisøren advarte meg før fødselen og hun hadde rett !

Kjøpte på apoteket sjampoo som skal hjelpe for det, energigivende Dercos serie fra Vichy, anbefalt av de på apoteket. Får se om det hjelper. Hadde heldigvis mye å gå på, men uansett skremmende dette her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...