Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 I går holdt jeg på å rydde litt til jul da.. å småen drev som vanlig på med ei lita vaskefille og hjalp til.. åsså bikka han forover og tryna rett ned i flisene på badet Å da knakk en bit fra venstre fortann oppe.. Hylte bare bittelitt da, så lider vel ingen nød, men stakkaren da.. Ser jo ut som en liten ramp (noe han kanskje igrunn er litt da.. skal klatre og herje overalt for tiden..) Ringte mamma for å høre hva hun sa da, og hun "trøstet" meg med at det "bare" var ca 5 år igjen til han skulle miste den å få ny Når pappaen kom hjem fra jobb spurte han om jeg hadde ringt lege ellerno.. men hva kan han gjøre da lime den på igjen? Fant ikke biten heller da hvit bit, hvite fliser... ;p
alvis Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Uff da. Stakkars liten men det er sånn som skjer. Han kommer å falle mangen ganger i sitt liv. Bare pass på at han ikke har slått tannen mer sånn at tannroten er skadd. Det er ikke noe du kan gjøre med uansett men hvis den er det blir tannen blå om 1-2 uker. Du kan jo prøve å unngå belastning på tannen, dvs ikke gi ham noe hardt å tygge på. Det går nok fint med gutten din og det er bare en melketann som mamman din sier.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 Han ramlet heldigvis ikke så langt og var litt nærme bakken så tror han traff på enden på en flis ellerno slik at kanten knakk, så var ikke midt på selve tannen.. akkurat i "kurt-mellomrommet" om du skjønner:p knakk en ørliten bit av den andre tannen også, men det ser man bare om man kikker nøye etter.. .. uff.. håper den ikke blir blå :s ser for meg å måtte til tannlege med småen når han bare er 13 mndr.. hehe.. tviler på det er så lett å få han til å gape lissom
alvis Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Gutten min falt da han var 2 år og slo tannen gjennom leppen. Det så skikkelig ille ut. Blodet rant og rant og tannkjøttet var helt blått. Dette var dagen før vi skulle på ferie så jeg bare ringte legevakten og de sa vi kunne reise. Etter ca 1 uke blev tannen litt blå og etter 2 uker var det virkelig blå. Da vi kom hjem var vi hos tannlegen og hun sa at det ikke er noe å gjøre med så lenge det er en melketann men at vi skulle ta kontakt hvis han fikk vondt. Etter et par uker blev tannen gradvis mer hvit igjen. Jeg m si jeg var glad for det. Han og faren falt 1,5 meter og traff munnen i en blomsterpotte. Så tennene er nok sterkere enn vi tror:)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2007 auch... vondt å se på de små slå seg ja! Bra det gikk bra med gutten din da! Får vel bare trøste oss med at det var melketenner:p ikke slik som med nevøen min som knuste fortanna si i bassengkanten på ferie i Danmark! auau.. å han hadde fått den tanna han skulle ha resten av livet :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå