Gå til innhold

trenger litt råd ang soving om dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 5 mnd. hun pleier å våkne mellom 7-7.30 tiden om morgenen.. da er hun oppe i ca 1 1/2 time før hun sover igjen og sånn går det gjennom hele dagen..

hun legger seg 19.30 om kvelden.. siste duppen før kvelden er klokken 16.00, da sover hun ca en halvtime..

om natta pleier hun å få mat 2-3 ganger men sovner like fort igjen når hun har fått mat..

men nå i det siste har hun begynt å våkne ca 5.30-6.00 om morgenen, syns det er LITT tidlig.. pluss at hun våkner 3 ganger om natta før dette..

jeg tror hun våkner såpass mange ganger om natta fordi hun har begynt å få en tann..

men det jeg lurer på er åssen jeg kan få henne til å sove lenger på morgenen? sånn som hun gjorde før?

skal jeg prøve å holde henne oppe i ca 2 timer mellom hver dupp?

hun sover ikke lenge når hun sover om dagen.. ca 3 kvarter hver gang hun sover..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. sonn er det bare. hehe.. Lilleutt var også sonn den perioden.. han sov hele natten fra han var 3-5 mnd.. og plutselig våken flere ganger om natten pluss at han var våken så tidlig etter 5mnd..

Det er nok pgr av tennene..

Han her har fått to tenner og sover han som normalt.. men nå begynner det igjen.. sikkert for at nå kommer det flere tenner.. hehe

Men har du prøvd å gi henne smokk istede for mat om natten?

Det funket litt bedre her. Å når han våkner tidlig om morgen får han flaske i sengen sin. å da sovner han igjen:) Å nå sover han til 09.

Lykke til.. Men er nok helt normalt, pgr tennene.. er det jeg har hørt:)Men du kan snakke litt med helsestasjonen å se om de har noen tips til deg:)

Skrevet

Ser at flere her inne gor flaske i sengen... Kanskje et dumt spørsmål, men vil det si at dere ikke tar h*n opp, men bare mater mens h*n ligger i senga si? Hva da med rapen? Mulig jeg ikke bruker hue, men må jo bare spørre? Jeg higer etter gode råd!! :-)

Skrevet

Har faktisk ikke tenkt på..

Men har ikke begynt med å gi han flaske i senga før nå den siste mnd.

Han her er 8 mnd nå.. og vil kun ha flaska i senga når han skal sove nå... han raper som regel når han står opp igjen.. ikke hatt noe problem med det faktisk, å sover gjør han hvertfall:)hehe

Skrevet

Ok, dersom han er 8 mnd så er jo tarmer og system helt utviklet... :-) Min er bare 3 1/2 måned... :-) Da tar jeg med meg dette gode rådet i minnet til han blir eldre!

Skrevet

Til hovedinnlegger: Ammer du bare eller får hun noe mer i tillegg? Kan jo være at hun trenger mer mat nå som hun er 5 mnd og at det er derfor hun våkner mer....

Ellers så er det ikke noe problem med flaske i senga. Har gitt min gutt flaske i senga lenge. Han drikker og raper og så legger jeg han ned i senga igjen.

Skrevet

hun får grøt/middagsglass en gang om morgenen og engang om kvelden..

hun tar ikke flaske så jeg kan ikke gi henne det i senga. hehe.. hun har såvidt begynt å akseptere tutekopp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...