Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Er det noen som har erfaring fra fødeloftet på Stavanger universitetssykehus? Har hørt veldig mye positivt, bl.a. at en blir tatt godt vare på av jordmødrene. Har ikke så veldig god opplevelse fra forrige fødsel og ønsker derfor en tettere oppfølging av jordmor denne gang. Får vi det på fødeloftet? Det er fremdeles 4 måneder til jeg har termin, men tenkter allerede mye på fødselen.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg fødte der for 2 år siden. Kan virkelig anbefale deg det Håper jeg får føde der denne gangen også. Kjempehyggelige jordmødre, og barnepleiere. Intet negativt å si om stedet )
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Hei. Jeg var i praksis på fødeloftet for ett år siden. Det stemmer at du får god oppfølging av jordmor. Rommene som blir brukt ser ut som et hvilket som helst vanlig soverom, ikke sykehuspreg over det i det hele. Må si jeg syntes det så skikkelig koselig ut. Det ene rommet jeg så hadde også badekar. Fikk ikke anledning å se det andre pga fødsel der inne. På fødeloftet er det ikke direkte tilgang på smertestillende som epidural eller lystgass. Som jeg forsto da så var hensikten med fødeloftet at de som ikke ønsket noen form for smertelindring borsett fra akupunktur skulle få mulighet til å benytte disse rommene. Håper svaret mitt bidrar litt:) God jul
Fia71 Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Tusen takk for svar fra dere begge to. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg vil prøve fødeloftet og håper på å få omvisning der en måneds tid før termin. Begynner faktisk å glede meg til det! God jul til dere også!
eggstokk Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Jeg er førstegangs, og har bestemt meg for fødeloftet. Kan hende jeg "driter" i komforten der oppe og skriker på epiduralen når det kommer til stykke, men det virker som en fin atmosfære å føde i. Gleder meg til omvisning. God jul :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har fødte på fødeloftet i april, og kommer ikke til å velge fødeloftet nå (er gravid igjen ) Har egentlig ikke en veldig negativ erfaring, men pga fødselsforløpet etc så ble det ikke som jeg forventet. Fødte veldig raskt og hadde ikke særlig "nytte" av jordmor, hun virket tvertimot usikker og at hun ikke følte hun hadde kontroll. Men føderommene er som sagt kjempefine og du føler ikke at du er på sykehuset i samme grad. Bare vær oppmerksom på at du risikerer å måtte bytte rom etter fødsel, hvis det er pågang av fødende. Jeg ble flyttet til et stygt vanlig sykehusrom om kvelden samme kveld jeg fødte (alenerom det også, men nakent, støvete og gammelt), de trengte føderommet til andre fødende, og det gjorde opplevelsen dårligere for min del. Jeg kommer til å velge vanlig fødeavd og hotellet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå