♥pilutta♥ Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Sønnen min på snart ett år får en flaske med MME som tidlig "frokost". Han drikker ca 200 ml når han våkner så sovner han gjerne i en times tid. Men nå som han snart kan begynne å drikke kumelk, må jeg da slutte å gi denne flaska med MME? Han drikker ellers bare vann.
Go`mamma`n... Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Kan du ikke varme kumelk på flaske, da?
♥pilutta♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2007 Jo, jeg kan vel sikkert det. Men jeg innbiller meg liksom at han blir mer mett av MME enn kumelk.. vet ikke om det stemmer, da..hehe..
Go`mamma`n... Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Det tror jeg ikke.... Velling da?DET metter jo litt mer enn kumelk.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 mme metter mer enn kumelk, er jo ment som et helt måltid for babyene, og det er mye mer næring osvosv i mme.
♥pilutta♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2007 Han liker ikke velling, ble helt hysterisk de gangene jeg har prøvd det.. har en liten matnekter.. men takk for tipset:-)
Carnivale Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Nå skal du liksom begynne å fase ut mme og gi ham mer og mer mat da...slutte å gi mme som eget måltid.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 carnivale.... ja, så klart, men er fortsatt mer næring i den, var jo det ho spurte om
Go`mamma`n... Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Vet hvordan det er med matnekter......Snuppa spiser kun MME, velling og brødskive! Jeg fullammet i 6 mnd........Jeg innbiller meg at "puppebarn" er mer kresne enn andre.........
Carnivale Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Nei, det var ikke det hun spurte om. Hun spurte om hva hun skulle gjøre nå som ungen nærmet seg året og skulle slutte med mme og introduseres kumelk.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Sv: Hvor lenge kan man egentlig gi MME? 00:21 21.12.2007 Jo, jeg kan vel sikkert det. Men jeg innbiller meg liksom at han blir mer mett av MME enn kumelk.. vet ikke om det stemmer, da..hehe.. ♥tuskepus&Henrik♥ var denne jeg svarte på carnivale....nemlig
Libido- Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Vi gir mme enda og gutten vår er 19 mnd. Får kun kveldskos flaske etter kveldsmaten. Å varme kumelk er ikke særlig.. det stinker. Når de er over året må de få mette seg på vanlig mat før de eventuellt får noen flaske.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 vi ga mme til han va rundt 14 mnd, for han likte ikke vanlig melk, men så plutselig endra det seg! :-)
lifa og Eline Skrevet 21. desember 2007 #14 Skrevet 21. desember 2007 Vi begynte å inntrodusre valig melk mens jeg fortsatt ammet når hun var rundt 12 mnd. slutett å amme 13 mnd. og hun fikk da kun kumelk. Men oppdaet at avføringen henne svar kjempeløs, og antok at det kom av melka. begynte da å innføre mme ca. 14 mnd. Så vi ga mme ca 14 . til 16 mnd. i tillegg til littegrann vanlig melk. Virket som magen ikke var helt forberedt kun på melk. Slik at det går fint ann å kombinere vanlig melk og kumelk ganske lenge, du må føle lit påd et selv hvor lenge DU synes det er greit Har netopp ahtt 9 dager me dhalsbetennelse der hun ikke har spist og jeg syntes også hun drakk for lite så lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe mme og gi henne for å få i henne mer veske og næringstoffer . hun er22 mnd. nå. men jeg kom aldri så langt.
♥pilutta♥ Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. desember 2007 OK, takk for svar alle sammen:-) Da kan jeg fortsette å gi mme en stund til, da. Er så greit å få i han litt når han våkner halv sju. For å gi grøt så tidlig er helt umulig, han vil ikke ha.. Carnivale: jeg sputre ikke om hva jeg skulle gjøre siden jeg skulle slutte å gi mme. Jeg spurte om hvor lenge det er greit å gi mme.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #16 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har hørt at man ikke bør gi mme etter de er 1 år, sånn ca. Fordi de blir mett på mme og dermed spiser mindre fast føde som har flere og andre næringstoffer osv som de trenger enn det som er i mme. Mme er tross alt laget for babyer som ikke kan få annen mat enn melk og siden som supplement mens man venner dem til fast føde. Når de er 1 år er de ikke babyer lenger og har overhode ikke behov for mme heller (med mindre det er noe spesielt med barnet eller situasjonen), i verstefall kan barn som får mme når de er over 1 år også bli mer overvektige enn om de ikke hadde fått det (og så klart smårunde barn bare er søtt, men på lang sikt kan overvekt gi barnet mange helseplager).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå