fullrulleihuset Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Har ei jente på 2 år og tre mnd, som for ca en mnd siden nektet å bruke bleie mere. Har gått veldig bra og hun har holdt seg tørr. Har av og til brukt bleie når hun vil bæsje. Har også bæsja både i potte og i do. Men de siste to ukene har hun begynt å holde på bæsjen, ser jo at hun vil, men kniiiiiper igjen. Kan gå opp til fem dager mellom hver gang, da blir det jo selvfølgelig vondt når det skal ut. Hun er flink å drikke, får biola hver dag og spiser mye frukt. Er det noen som har gode råd ? Redd jenta skal få helt bæsje-fobi!
alvis Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg forstår at du bekymrer deg litt. Jeg har en veninne som har en gutt med samme "problem". Han begynte som jenten din og fikk etterhvert store problemer. Det blir en vondt sirkel. Jo lenger han venter jo mer vondt er det da han bæsjer og da venter han ennå lenger neste gang. Dette pågikk lenge før veninnen min tok kontakt med helsestasjon og det kunne da gå opp til 10 dager mellom doturene. Hun fikk endel tips men siden det var gått så langt fungerte det ikke. Han er nå med i et tømmeregime på sykehuset. Der skal han være i 6 mnd. D.v.s at han får faste avføringsmedisiner og faste dodager. Det går helt fint men er litt styr. Jeg anbefaller deg å snakke med en helsesøster sånn at jenten din ikke får samme problemer.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Vi har problemer, og har vel ikke helt kontroll ennå, for hun holder stadig igjen og sier at hun ikke vil bæsje. Vi gir lactulose for at det skal holde seg så mykt at det ikke gjør vondt å få ut. Når hun bevisst holder igjen på 2. dagen, da er det normalt 3 dager siden sist, setter vi et klyster for å tømme før det blir for hardt og gir for store rifter. (Dette skjer ca 1 gang hver eller annenhver mnd i snitt.) Hun liker ikke klysteret mens det virker, (men er alltid veldig lettet etterpå - det er nok godt for henne å få tømt seg,) og det skjer at hun velger å presse det ut selv når vi sier at vi må ta det ut med klyster. Ellers har vi hatt stort hell med klistremerkepremiering og pakke etter et visst antall klistremerker. Hvor mange klistremerker som skal til for en pakke kommer an på hvor stort problemet er/hvor ofte hun bæsjer (og det varierer litt periodevis), men vi har forsøkt å beregne det sånn at det blir en liten pakke i uken (ca 3-6 klistremerker). (Tusjer, hårpynt, puslespill, bøker osv er typiske gaver)
mama05+09 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Vi gir svisker til vår datter. Lager milk-shake med to svisker og en halv banan. Det smaker godt, og hun klarer ikke holde igjen uansett hvor mye hun kniper
Snuppa! Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Vi har samme problem her. Hun tisser på do,har gjort det siden i sommer. Men jeg tør ikke å kutte ut bleien enda,da ender det med at hun ikke bæsjer i det hele tatt. Holder på det og får vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå