monyh Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 MME skal en på 5mnd ha i tilegg til grøten? Vi er ikke oppe i full porsjon grøt enda, men når vi er det så skal han kanskje ikke ha like mye melk? Skal han ha vann også? Takk for svar:=)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 det står på pakka sånn ca hvor mye de skal ha når de er 5mnd.. de trenger forsatt en del melk pga jern og vitaminer som er i melken.. jeg pleier å gi litt melk før grøten og litt vann når han er ferdig å spise.. og vann fordelt utover dafen når han er tørst.. er jo bare bra å bli glad i vann
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 La han spise til han er mett. Porsjonen med grøt først og melk etterpå. Dersom han havner over 1 ltr mme, kan du etterhvert prøve med to grøt-porsjoner. Han kan godt få drikke vann til maten, det er ikke sikkert han vil ha og enda mindre sikkert at han eg. trenger det, men det er greit å venne dem på smaken. (og da er du sikker på at han ikke går tørst) Minien vår på 5 mnd drikker 5 flasker på 150 ml. Spiser 1 porsjon grøt. Etter grøten drikker han en liten skvett mme. (Så med det han drikker og det som brukes til grøten går det med ca 6 flasker á 150 ml) (Da mener jeg at jeg lager mme av 150 ml vann ... ikke 150 ml ferdig blandet...) Lykke til!
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Ps. her erstattet han 1 flaske mme med 1 porsjon grøt og litt mme, så vi merket liten forskjell i mengden mme som gikk med på en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå