Elzia Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 vi har en sønn på 4,5mnd og han har allerede vært på overnatting noen ganger hos besteforeldre. det har gått veldig fint, og jeg fullammer ikke heller. hva mener andre om dette? jeg tror det er sundt for han siden vi er hjemme med han hele tiden. samboer er ikke i jobb for tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 ser ikke noe gale i det nei;) tulla vår lå hos besteforeldrene når hun var 1 mns vi skulle i 70 års dag til min mormor;) tror barna har godt av å ikke være rundt foreldrene hele tiden, mi er avhengig av meg allerde, gråter når jeg ikke er innen hennes synsvinkel, trøttende;(
manonym Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg personlig ville ikke hatt han så ofte på overnatting når de er så små. En gang i blandt er greit, men ikke ofte.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Hva mener du med at det er sundt? For dere eller babyen? Tror ikke babyen har behov for å være på overnattingsbesøk i så tidlig alder, de kan jo få noe som kalles seprasjonsangst og bli utrygge, babyen vet jo ikke at du/ dere kommer igjen, babyen føler seg jo forlatt, og til hun andre de er klart ungen blir klengete, hun blir jo utrygg. Blir trist når jeg leser så mye uvitenhet når det gjelder, vær ihverfall ærlig å si at det er dere og ikke babyen som trenger overnatting/ fri!!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 ehh..unnskyld meg..de merker nok om barnet dems ikke trives med å sove borte hos besteforeldrene.. så lenge babyen virker glad og fornøyd er det jo ikke noe problem.. sønnen min gråter når jeg går ut av rommet,men helsesøster mente dette bare var en tillitsærklæring til meg...ikke at han er utrygg på noen måte...ble litt irritert her
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville ikke klart å ha han på overnatting så tidlig... Men jeg tviler på at det er skadelig for barnet, spesielt hvis h'n kjenner besteforeldrene. Min har overnattet borte en gang, da var han 7 mnd. Det gikk veldig fint.
blittmamma07 Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 jeg tror at hvis man følger magefølelsen sin så gjør man det rette for barna og seg selv. hva andre syns og mener er uvesentlig. er du fornøyd med å la gutten din være på overnatting hos besteforeldre er det helt sikkert supert for alle parter.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Uvitenhet??? Hvem er uvitende her mon tro??? Seperasjonsangst? Det får vel heller barnet, hvis det kun er hos foreldrene hele tiden vil jeg tro. Jeg tror både foreldre og barn har godt av å være fra hverandre litt. Ikke farlig å savne hverandre litt, for da er det så koselig å se hverandre igjen.
Elzia Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2007 jeg tviler sterkt på at det er skadelig. det er bare hysteri. sønnen vår er glad og fornøyd stort sett hele tiden. han er ganske tidlig utvikla. jeg tror det er opp til den enkelte hvordan man oppdrar sine barn. men føler jeg møter mye moralisme på disse sidene. er ikke så ofte inne, for siden henger seg opp hele tiden. separasjon/individuasjonsfasen kommer ikke før fra fem måneder. det handler ikke om at det er livsfarlig for barnet å være borte fra mor, men frigjørelse fra mor, og utvikling av selvstendighet. hovedoppgaven for barnet er å skille mellom seg selv og moren. ved åtte måneders alderen kan barnet begynne å få angst for fremmede. besteforeldre er da altså ikke fremmede. jeg synes ikke folk trenger å si indirekte at jeg er en dårlig mor fordi jeg lar sønnen min bo en og annen natt hos besteforeldre. barnet må få lov å bli trygg på andre, og jeg tror noen overbeskytter barna sine til en viss grad.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 Hei Eliza Bare et par ting. Det handler vel ikke om at barnet ikke skal vært borte fra mor, men overnatting er da vel ikke strengt tatt nødvending, for at barnet skal bli trygg på andre voksne. Det handler vel mer om at du ønsker å gjøre andre ting?? Lurer også på hvem du henviser til når det gjelder dette med seprasjonsangst/ indivdusjonsfasen?? Hvilke teorier sier dette? Eller er det bare synsing som passer det bilde du ønsker å ha av dette? Hvis du var så trygg på at dette er det beste for barnet ditt, skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du skulle bry deg om hva andre måtte mene om akkkurat dette!! En liten ting til, det er forresten stor bokstav etter punktum.
Elzia Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2007 disse teoriene har jeg ifra ei bok som heter utviklingspsykologiske teorier av Espen Jerlang. jeg er utdanna barnevernspedagog. når vi var på godt samlivs kurs på helsestasjonen, fikk vi også påpekt at det er viktig for mor og far å ha litt alenetid sammen. så jeg føler jeg gjør det rette. jeg hadde lyst å høre hva andre mente om dette av ren nysjerrighet, ikke få slengt i trynet at dette er farlig for barnet. det gidder jeg ikke høre på. og hvorvidt det er stor bokstav bak punktum er neppe av relevans.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har ingen problemer med at noen lar sin baby dra på overnatting, men jeg ville ikke akkurat brukt argumentet at det er sunt for dem :-) For min del så fullammet jeg til begge var 5 mnd, og var lite villig til å ofre dette og for det andre så hadde ikke jeg behov for å ha dem borte så ofte. Men det er jo bare meg. Men jeg tror ikke det har noe å si for senere overnattinger etc at man lar så små sove over, nå er min eldste 3 år, og hun begynte vel så smått å sove over hos besteforeldre når hun rundet året og det var totalslutt på amming. Har aldri hatt noen problemer med å overnatte borte senere .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå