Gå til innhold

OK, lite problem her...Noen som er gode på klesvask????????? VIKTIG!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sølte rødvin på dressen til sambo(han gjorde det)

Vi reiser til oslo på lørdag, skal feire jula der....Kan vi vaske dressen selv?

På sånn skånsomt ullprogram er det vel...og laveste sentrifugering? Rekker ikke sende den på rens og han har bare den....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tabba meg ut på en dressbukse en gang, og for å si det sånn, exen måtte ha ny dressbukse....

Så jeg hadde ikke tatt sjansen:)

Skrevet

på hele dressen? Jeg har vaska dressbuksa til sambo på laveste temperatur, håndvask tror jeg det var, og det gikk helt fint. Men vet ikke om jeg ville gjort det med jakken... Kommer jo selvfølgelig også ann på buksa da...

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ville ikke gjort det.

 

shopping i morgen?? eller timerens?

lykke til!

Skrevet

Sjekk vaskelappen. Mannens dressbukse kan vaskes, men ikke jakka.

Skrevet

Er det fersk vin? Dvs gjort nå el er det gammalt og flekk??

Hvis ein tar rødvin med ein gong med potetmel så går det kjempe bra. Har hatt rødvins flekker på kvit duk og hadde på potetmel med ein gong og lot det ligge å suge opp vinene også støvsugde eg opp potetmelet etterpå og flekken er borte. Er det gammal flekk så er det lite eg kan hjelpe deg med desverre

Skrevet

vel, hva har du å tape? Han kan da ikke gå med en flekkete dressbukse?

 

Noen dressbukser kan vaskes i maskin, det står i såfall en vaskelapp på. Dersom den ikke kan det ville jeg ha vaska den på en finvask.

 

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Hva har du å tape??? Dressen er jo ødelagt hvis du ikke får av vinen! Og du har dårlig tid!!!

Ha på litt salt først, etter en stund skyller du i kaldt vann, så putter du dressen eller de delene av dressen som må tas, i vaskemaskinen. Kjør på 30 grader, og ullprogram UTEN sentrifugering. Heng den opp i våt tilstand. Har du Vanish, så sprut det på flekken, før du putter den i maskinen.

 

Jeg har vaska mange dressbukser på denne måten. Press den før den blir tørr.

 

Lykke til!!!

Skrevet

hehe, ja jeg ville i alle fall ha prøvd å vaske buksa først, og FØR butikkene stenger, slik at jeg kunne løpt en tur på cubus eller dressmann eller noe, og kjøpt ny dersom den var ødelagt... :o)

Skrevet

Han sølte vin på den på lørdag(!!!!!!!) og sa det først nå....

 

''atte du? kan dressbuksa mi vaskes? æ har søla på den''

 

*sjekke buksa*

 

har cubus dressbukser?

Skrevet

tror de har dressbukser... Sambo sin dress er i alle fall kjøpt der :) Ellers så kjøpte han en løs dressbukse til 200 kr på dressmann for noen år siden, så dere kan jo være heldig :)

Skrevet

dressbuksa til mannen går i maskina etter nesten hver bruk, på 40 grader finvask... går fint, er fra dressmann.. men jakken har jeg ikke turd å prøve meg på, har ennå ikke trengt vask heller..

Skrevet

Tror det går greit å vaske den men at det da kan bli fryktelig vanskelig å stryke den. Løp til nærmeste renseri!

Skrevet

Buksen kan helt sikkert vaskes.

Men jakker må renses pga innleggene i slagene, bl.a.

 

Følg vaskeoppskriften du fikk over her. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...