Kirsebæra Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Sølte rødvin på dressen til sambo(han gjorde det) Vi reiser til oslo på lørdag, skal feire jula der....Kan vi vaske dressen selv? På sånn skånsomt ullprogram er det vel...og laveste sentrifugering? Rekker ikke sende den på rens og han har bare den....
ana baroma Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har tabba meg ut på en dressbukse en gang, og for å si det sånn, exen måtte ha ny dressbukse.... Så jeg hadde ikke tatt sjansen:)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 på hele dressen? Jeg har vaska dressbuksa til sambo på laveste temperatur, håndvask tror jeg det var, og det gikk helt fint. Men vet ikke om jeg ville gjort det med jakken... Kommer jo selvfølgelig også ann på buksa da...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 ville ikke gjort det. shopping i morgen?? eller timerens? lykke til!
rødhette* Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Sjekk vaskelappen. Mannens dressbukse kan vaskes, men ikke jakka.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Er det fersk vin? Dvs gjort nå el er det gammalt og flekk?? Hvis ein tar rødvin med ein gong med potetmel så går det kjempe bra. Har hatt rødvins flekker på kvit duk og hadde på potetmel med ein gong og lot det ligge å suge opp vinene også støvsugde eg opp potetmelet etterpå og flekken er borte. Er det gammal flekk så er det lite eg kan hjelpe deg med desverre
Hufsla Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 vel, hva har du å tape? Han kan da ikke gå med en flekkete dressbukse? Noen dressbukser kan vaskes i maskin, det står i såfall en vaskelapp på. Dersom den ikke kan det ville jeg ha vaska den på en finvask. Lykke til!
Toffefee Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Hei! Hva har du å tape??? Dressen er jo ødelagt hvis du ikke får av vinen! Og du har dårlig tid!!! Ha på litt salt først, etter en stund skyller du i kaldt vann, så putter du dressen eller de delene av dressen som må tas, i vaskemaskinen. Kjør på 30 grader, og ullprogram UTEN sentrifugering. Heng den opp i våt tilstand. Har du Vanish, så sprut det på flekken, før du putter den i maskinen. Jeg har vaska mange dressbukser på denne måten. Press den før den blir tørr. Lykke til!!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 hehe, ja jeg ville i alle fall ha prøvd å vaske buksa først, og FØR butikkene stenger, slik at jeg kunne løpt en tur på cubus eller dressmann eller noe, og kjøpt ny dersom den var ødelagt... )
Kirsebæra Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2007 Han sølte vin på den på lørdag(!!!!!!!) og sa det først nå.... ''atte du? kan dressbuksa mi vaskes? æ har søla på den'' *sjekke buksa* har cubus dressbukser?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 tror de har dressbukser... Sambo sin dress er i alle fall kjøpt der Ellers så kjøpte han en løs dressbukse til 200 kr på dressmann for noen år siden, så dere kan jo være heldig
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 dressbuksa til mannen går i maskina etter nesten hver bruk, på 40 grader finvask... går fint, er fra dressmann.. men jakken har jeg ikke turd å prøve meg på, har ennå ikke trengt vask heller..
Desembermamma 2002 Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 Tror det går greit å vaske den men at det da kan bli fryktelig vanskelig å stryke den. Løp til nærmeste renseri!
bever Skrevet 21. desember 2007 #14 Skrevet 21. desember 2007 Buksen kan helt sikkert vaskes. Men jakker må renses pga innleggene i slagene, bl.a. Følg vaskeoppskriften du fikk over her. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå