To tette og en badehette Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Kanskje litt sent å starte med det nå med han på 8 mnd men angrer på at jeg ikke gjorde research da jeg var gravid. Har lest litt nå og ser jo veldig greit ut. Venter jo en ny i august så kunne tenkt meg å prøve det ut. Det er jo et enormt tonn av bleier som fylles per dag her, siste uken hadde han omgangssyke så rekorden var 12 stk per dag....og prøver jo å gjøre vårt for miljøet allerede. Noen som kan anbefale en type eller fortelle om erfaringer?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Har nylig startet med tøybleier selv, og jenta mi er 19 mnd så det er aldri for sent. Vil anbefale deg tøybleieforumet på www.tettinntil.no. Vi bruker foreløbig mest brettebleier, og noen lommebleier (minner om engangs, bare at det er lomme som du legger innlegg i). Blir nok å gå over til kun lommebleier etterhvert, men nå før jul strekker ikke pengene til =) Blir nok å bruke brettebleier + ullbukse på natten uansett, god lufting til stumpen. Vi har BumGenius One Size lommebleier, synes de er helt geniale. Har også bestilt noen som heter DryBees, aner ikke hvordan de er enda. Også har vi en egen liten skittentøyskurv til bleier/vaskekluter, der har vi et vaskenett, så når det blir fullt går det rett i maskinen, slipper å ta hver enkelt våte bleie for hånd. Så går det i tørketromlen, men det er bare til vi har flere bleier, da blir de tørket på stativ. Ellers får du spørre om det er noe du lurer på.
uups123 Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 fuzzibuns skal visstnok være bra.. vi bruker bare kushies forløbig nå når han er så liten og de fungere greit:)
EnMamma Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Vil absolutt anbefale deg å ta turen innom forumet TettInntil ja, der er det mye god hjelp å få
uups123 Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Har foresetn sydd noen og.. men nå når han begynner å bli litt større tror jeg at vi skal kjøpe fuzzibuns.. men de er dyre da..
Audacious Angel Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Veldig lurt å melde seg inn på tettinntil og tøybleie forumet der. Der kan du spørre å grave så mye du vil, og få kjempe god hjelp. Ingen spørsmål er dumme! Vi bruker for det meste lommebleier på dagen, bum genius. Og formsydde eller prefolds med ullbukse på natta. lommebleiene er veldig kjekke for far og barnehage, og bum genius er one size og kan derfor brukes hele bleie perioden (her passer de både til knøttet på 3,5 mnd og snuppa på 2 år) Det er som en engangsbleie å sette på. Formsydde er bleier som trenger sperrelag i enten ull eller pul (pustende plast trekk) Prefolds er en type brettebleie som er ferdigbrettet (det går også fint å brette brettisene som en prefold) og som trenger sperrelag i ull eller pul. Håper du ble litt klokere. Også kan du gå inn på kenguruloftet.no og bleieboden.no der står det masse info og du kan se de forskjellige bleiene.
To tette og en badehette Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2007 Takker for svar, har oppdaget tettinntil og meldt meg inn så jeg får fortsette research der. Så at kenguruloftet har testpakker så man kan teste det ut, mulig jeg prøver det på minsten.
æsj altså! Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 to tette og en badehette- venter du nr 4+
To tette og en badehette Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2007 Nei, heldigvis ikke he he, har en på 8 mnd og venter ny i august ,-)
æsj altså! Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 hehe, trodde to tette+ badehetten var 3 unger. og at det kom en nr 4 i aug
trollmamma Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Brukte tøybleier på minsten fra han var 9 mnd og frem til han sluttet nå (2,5 år) Brukte først imsevimse brettebleier og ull, så gikk vi over til lommebleier på dagtid. Kjempe enkelt i bruk, vår favoritt var bumwear, deretter fuzzi og momys touch. Venter nr 4 i august, og skal da bruke tøybbleier fra start. Ligger alerede å venter hehe, fikk masse av en venninne som ikke skal ha det mer. Merker det så godt på søpla da vi gikk over til tøybleier. Men ved omganggsyke og sånt, har vi brukt papirbleier.
EnMamma Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Vi er veldig godt fornøyd med de formsydde bleiene fra Thirsties. Så deilig og myke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå