litakine og Theodor Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Tenkte jeg skulle starte med å gi lillegutt mat snart, han virker mer utilfreds og spiser veeeeldig ofte, tenkte da jeg skulle begynne å gi han mme med noen skjeer grøtpulver - men hvordan skal jeg gå fram? Angående tilvenning og sånn? Han blir forresten snart 4 mnd
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 I sverige finnes det ferdig blandet velling på boks,eller pulver som du blander ut i vann. Tror nestle har velling også.Kan dette være noe da? Eller så blander du tynn grøt som du gir med skje(tror den første barnegrøten skal blandes med mme eller brystmelk)
Gjest spinella Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har forstått det slik at velling er en ordentelig fy fy ting, som en ikke skal gi, vel ikke på flaske eller kopp i alle fall. At det er bedre å gi et par skeier grøt laget med mme, og gi melk etterpå enten på flaske eller med amming.
Kamomille Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 vi startet med en skje grøtpulver i flaska. økte etterhvert som vi så at magen tålte det. passe vellingkonsistens var ca 1 skje grøtpulver til 60 ml mme. Dersom du kun ammer, ville jeg forsøkt ren mme før du prøvde velling:)
Kamomille Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 hvorfor er velling fy???? Det er jo vare en veldig tynn grøt!
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Siden han er så liten, hadde jeg først prøvd å amme oftere for å få i gang mer melkeproduksjon. Om han fortsatt er utilfreds, prøv med mme. Hvis ikke er jo litt velling eller grøt greit å prøve. I Sverige begynner vel babyene ofte med velling når de skal over på fast føde, det er vel ikke fyfy. Bare begynn litt forsiktig, med en teskje første gangen.
Gjest spinella Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Forstått det slik at det er forvirrende for baby å få mat og drikke i samme. De vil gjerne ha drikken, men kan da ikke si nei takk til maten og omvendt. Har fått samme beskjed fra helsesøster i Norge og i England og i en sånn baby ekspert bok, så har nå bare tatt det for god fisk, og gidd grøt først så melk etterpå, og det funka fint det. Men vet om flere som har gidd velling, men ingen som har tatt skade...... :-)
litakine og Theodor Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2007 Tusen takk for svar jenter, ammer hver time omtrent nå, og det begynner strengt talt litt kjedelig. Prøvde å gi han en flaske mme i kveld, men det gikk heller dårlig, han klarte ikke helt å suge på flaske, ble bare å dytte på tutten med tunga. Skal fortsette å prøve litt, men enda fullamme, så får det vel bli grøt når det ikke går lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå