veldigfrustrertfrue Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Her koser vi oss med deilig frokost, ser tegnefilm med barna før vi pynter oss. Kl 14 spiser vi middag, kl 16 går vi i kirken, og i ca 17.30 åpner vi pakker... Vet det er tidlig med middag, men synes vi må begynne så tidlig, om barna skal ha utbytte av hele dagen... Er jo ikke moro om de er kanontrette når en skal åpne gavene...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Lang frokost med rundtykker,egg og mye godt pålegg. Grøt m/ mandel tidlig ettermiddag. Se på filmer på tv eller sette på en fin dvd film. Skla være borte på julemiddag kl.17. Så da går det slag i slag.
AE❤️ Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Spiser lang og deilig frokost og koser oss med Celine på 6 mnd og hennes aller første jul.. koselig;) Så tenker jeg det blir og se litt på filmene på tv,mens Celine sover ute i vogna si! Skal være hos mamma og pappa med rsten av min familie til middag kl.17, så er det og pakke opp gavene (da regner jeg med at Celine er supertrøtt og grinete,legger seg vanligvis halv sju) Så åpner ett par pakker til henne ,mens nissen er der Så legger vi henne, åpner resten av pakkene.. Koser oss og spiser kaker osv resten av kvelden!!!
Turid Laila Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Tror samboern skal jobbe litt på morgenen, så blir vel til at jeg og lillegutt koser oss alene til han kommer hjem. Skal se disney kavalkaden og reisen til julestjernen. Bare kose oss før vi skal til svigers. Det blir nok mer kos der! hehe..
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Her våkner vi alle sammen med hver vår julestrømpe. Står opp og setter oss i stuen og koser oss med inneholdet og ser på reisen til julestjernen, tre nøtter til askepott, snekker andersen, disney kavalkade osv. Så er det god julelunsj, vi pynter oss etter det, så er det litt mer disney på tv, og middag kl 17. Etter pyntingen og før middagen er vi på kirkegården og tenner lys. Etter middagen vasker vi opp, går ut med søppl osv, så er det pakker, vet ikke helt hvordan det blir i år, skal feire hos broren min og vi har begge gutter på 20 mnd. Etter pakker setter vi frem masse godis på bordet og spiser dessert. Regner med at guttene er i seng rundt disse tider og at vi ser en god film sammen etter at pakkene, desserten o.l er overstått:) Gleder meg jeg:D
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 vi skal pynte juletreet om kvelden etter at poden har lagt seg, slik at han ser det for første gang om morgenen:) Så når han våkner om morgenen, så skal ha få julestrømpe med litt forskjellig i oppi sengen vår, og så skal vi gå ned, og se reaksjonen hans når det står et pyntet tre i stua Etter det, i 11-12 tiden skal vi til svigers på brunch, før vi reiser hjem igjen og setter på pinnekjøttet. I mens det koker skal poden sove, og vi skal gjøre ferdig de siste småtingene før familiene våre kommer i 16-17 tiden for å feire jul med oss. Nissen kommer i halv seks-tiden, og så spiser vi etter det, rydder av bordet, og åpner pakker Lar barna åpne litt oftere enn oss vi, slik at de er ferdig tidlig og kan legge seg. Etter det kan vi voksne åpne resten:)
Plutselig_gravid Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Her våkner vi ganske tidlig. Da har julenissen vært på besøk og vi har fått småpakker i julestrømpene våre. (kryssord, julehefte og snop) Så spiser vi deilig frokost. Deretter ser vi på tv, spiller spill mens mamma og pappa driver på med matforberedelser. Kl 16 kommer alle på at de må dusje. Da blir det 2 min dusjer på hver. Sistemann som regel i kaldt vann:o) Kl 17 - 1730 spiser vi pinnekjøtt. Til dessert har vi riskrem med mandel. Etter maten rydder vi bordet - setter inn i oppvaskmaskinen. Så er det tid for å ta frem fat med julekaker, kaffe, og diverse andre drikkevarer. Setter oss så godt til rette i sofaen. Da er det nemlig tid for å åpne gaver. En og en åpner gave og alle ser på mens gavene blir åpnet. Litt senere - kommer julenissen på besøk. Når pakkene er åpnet og lillegutt på 4 er lagt, sitter vi å preiker, drikker litt, spiller spill osv til langt på natt. ELSKER JULEN:o)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Jula i år blir litt annerledes enn vanlig, men men.. Jeg begynner på jobb 7.30 og skal jobbe til 13.30.. Så drar jeg hjem henter mann og barn, så bære det 1,5 time i bil til svigers. Før vi komme dit stoppe vi hos min svigerinne - levere litt pakker.. Ca 17-18 tiden er det middag, når den er spist og det er ryddet opp igjen kommer nok nissen på besøk. Så åpner vi pakker og koser oss... Sønnen i huset på snart 3 legger seg når han blir trøtt nok - stresse ikke noe.. Ellers bare slappe vi av og koser oss tenke jeg...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Her skal vi kose oss m deilig frokost og alle de tradisjonelle filmene og julaftenprogrammene på tv Er såååå deilig å for en gangs skyld ikke skulle jobbe i julen... Så skal vi i kirken kl 16, etter d drar vi på gravene til mine og sambo sine besteforeldre og tenner lys... Resten av dagen/kvelden skal vi feire m min familie i år, hjemme hos mamma og pappa Gleder meg masse Middag sikkert kl 18, så går d slag i slag m gaver, kaffi etc etc
Bonusmamma13 Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Småen og jeg skal daffe rundt i pysj på formiddag og spise frokost, frukt og julekaker. Se litt på disney tegnefilmer og åpne noen av gavene hans. Har invitert faren hans på julegrøt kl 14.(Alenemor) På ettermiddag pynter vi oss og drar for å spise middag (kl 18) med min familie, og der blir vi til dagen derpå. Småen får være oppe til han blir for trøtt på denne dag:)
Dailis Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Morgenen blir nok tegnefilmer for ungene, og mor som fikser ting:) Så er det varm suppe klokken 12 på besøk. Etter det er det hjem, pynting og avslapning for småtroll. Klokken 17 skal vi til mine foreldre og feire julaften. Middag og nissen kommer stort sett alltid før desserten, kjekt, for da får alle kost seg mer med bordet. Etter det er det oppvask og rydding før vi går rundt juletreet og synger alle sangene vi kan før vi åpner gavene. Kaffe og kaker komme etter dette igjen. Og helt til slutt når alle sover søtt er det litt ost og vin til de voksne. Koselig, men jeg er ikke helt i julestemning enda kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå