Gå til innhold

Uff, vi fullammer enda vi, og tulla er straks 8 mnd.. Andre som sliter med mattilvenning?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hun får så forferdelig vondt i magen av fast føde, at vi bare måtte slutte med smaksprøver. Hun fikk noen skjeer grøt hver dag i 3 uker, og det var helt grusomt å se hvor vondt hun fikk.

Gråt i timesvis dag og natt.

Prøvde grøt uten melk og gluten, div frukt, grønnsaker osv.

Hun nekter svisker (=ÆSJ), får litt malt i henne, men det hjelper ikke på magen, som ble kjempetreig..:(

I tillegg er hun veldig skeptisk til å smake på annet enn pupp, vi får ho ikke til å drikke vann engang.. Litt, hvis hun får sutte på en våt klut..

 

Noen andre som sliter med innføring av fast føde?

Vi er ganske frustrerte nå, og det sliter på å amme hver 2.time hele døgnet (hun tar ikke flaske eller tutkopp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kunne jeg ha skrevet innlegget selv. Forskjellen er at min er begynt å ville smake, men tar ikke nok, knapt nok tilvenning. Han tar heller ikke flaske. Holder på å amme som deg, både dag og natt. Har vært inne på tanken om å slutte med det, Har en formening om at da må han vel spise. Har allikavel utsatt det, da jeg er veldig usikker. Har holdt på med smaksprøver siden 4 mnd. Han er snart 8 mnd. nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jepp.. samme her..

 

men.. lillemor her liker smakene, men hun klarer ikke å svelge.

brekker seg, setter i halsen osv. (skal til legen i februar igjen for å se, reflux og trangt svelg osv. ).går i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar deres flaske? For det gjør ikke snuppa :o(

Jeg kjenner jeg begynner å få en aldri så liten trang til å komme meg ut en tur, alene.. Men sånn som det er nå, så er det jo umulig! Hun er så uforutsigbar på når hun vil ha mat..

 

Men de siste dagene har vi fått i henne grøt blandet av hele 2 skjeer pulver! *jippi*

Og så spiser hun littegranne pæremos..

Men ingenting av dette spiser hun med glede liksom, det blir vel mer eller mindre lurt i ho :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snakka meg visst litt bort her.. :-o

 

Det jeg skulle si, var at til nå har det faktisk gått helt fint med magen hennes. Hun har fått grøt med malt i på formiddagen, pærebananmos til "middag" og på kvelden- for pære skal jo sette fart på magen! Og jammen har det ikke gått som en drøm til nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...