mamma`n til Jonathan Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Hei... Er det noen her inne som kan svare meg på hvordan nav regner ut hvor mye penger du får? Kommer det an på stillingsprosenten eller hvor mye du har tjent siste året? Det har seg slik at fra 1.1.08 går jeg opp til 100% mens i dag jobber jeg bare 60%. Så det var om jeg får for 100% stilling eller 60%?? Skal forresten ut i perm den 15.1.08 Takk for alle svar:)
~sjiraff~ Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Som regel tar de utgangspunkt i siste mnd utbetaling. Men om den avviker mer enn 25 % fra årsinntekten så regner de det ut på bakgrunn av de tre siste årene. Med førstemann jobbet jeg 40 % i ett år, men 100 % 14 dager før jeg gikk ut i permisjon (sånn som deg nå). Før disse 40 % hadde jeg vært i 100 % jobb. I permisjonen fikk jeg overraskende nok permisjonspenger beregnet utifra 100% stilling. Denne gangen har jeg jobbet 100 % i 3 mnd før permisjonen begynner og med en del høyere lønn siste mnd. Iflg damen på nav vil de ta utgangspunkt i den lønna jeg har siste mnd. Men jeg tørr ikke tro på det før jeg ser det på papiret. For meg vil det utgjøre en forskjell på 4000 kr i mnd avhengig av hvilken lønn de kommer til å basere seg på. Er spent på vedtaket ) Men nav er som regel ganske greie, det baserer seg på skjønn, og ofte til fordel for den som er i permisjon.
mamma`n til Jonathan Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2007 Hvis de tar utgangspunkt i siste utbetalte lønn får jeg vel bare for 60% for jeg rekker jo bare 15dager med 100%..
~sjiraff~ Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg rakk jo også bare 14 dager med 100 % lønn før den flrste permisjonen. Fikk 100 % allikevel, fordi jeg hadde jobbet fulltid i årene før jeg jobbet 40 %. Nå vet ikke jeg hva du gjorde før du jobbet 60%, men har du sjekket kalkulatoren de har på nav.no? Der får du en grei veiledning på hva du ender opp med.
mamma`n til Jonathan Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2007 Den har jeg ikke sjekket. Har en gutt på 2 år så jeg begynte å jobbe for 15mnd siden..i den jobben jeg jobber nå begynt jeg i midten av mai..før set jobbet jeg på butikk hadde ingen fast stillings % men ble vel ca 50% + litt ekstra vakter innimellom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå