Gå til innhold

Til de som har født på Voss-

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange er vi ? :-)

jeg er ihvertfall 1 stk kvinne som har født på Voss ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke, men skal i juli :o)

Aldri mer Haukeland.

Skrevet

Rekker opp hånden!

Fødte førstemann på Haukeland, skal aldri i mitt liv føde der igjen (iallefall så sant det ikke er komplikasjoner av noe slag).

Fødte andremann på Voss, og kan ikke få skrytt nok! Kjempeflink jordmor, flotte pleiere og veldig god stemning =)

Skrevet

Kjempefint å høre :o)

Sånne tilbakemeldinger er vel hovedgrunnen til at jeg i det hele tat våger å begi meg ut på dette igjen.

Har ikke noen gang hørt noe negativt om Voss.

Skrevet

Jeg har. Første på Haukeland, nr. 2 på Voss. Fantastiske mennesker som jobber der, alt var topp!

Skrevet

Eg har =) og skal igjen i mai=) Gleder meg=)

Skrevet

Dere som aldri skal på Haukeland mer, hvorfor det? Bare lurer, har født der to ganger og jeg syns det gikk rimelig greit.... Er de flinkere på Voss?

Skrevet

Så koselige tilbakemeldinger :-D

jeg hadde en forferdelig prematurfødsel 1 gang på haukeland, derfor Voss 2 gang jeg fødte. Aldri mer Haukeland. Hadde en fantastisk fødselsopplevelse på Voss, og et godt barselopphold med en god porsjon omsorg og stell av både meg og baby:-)

Skrevet

De er nok sikkert like flinke både på Haukeland og Voss, MEN,

på Voss har pleierne litt bedre tid. Er ikke så stress. Der en er korridor-avdeling. Der har en felles stue med Tv, kjøkken osv. der de som vil samles. Enerom til alle så langt det ikke er fullt da. En kan ligge så lenge en vil, er behov for det. Far kan sove oevr på samme rom som deg(viss det er ledig kapasitet) for 150 kr. natten inkl.frokost.

En kan dra i snora etter hjelp så ofte en vil uten at en føler de ubehagelig. Det er sååå hjemmekoselig der, og en kan spasere i gangene, en liten luftetur utpå terassen like ved, cafeen der en spiser middag er like under osv. Veldig praktisk og enkelt. ALLE blir sett. Ikke hektisk og stress og ut om 3 dager slik som Haukeland. Det sier seg selv da at en blir tatt bedre vare på..... og en får litt mer ro. Helt supert!

Hviletid for mor med ingen besøk fra 12-15. Pappaene kan komme når de vil, men bør likevel la mor få hvile mellom 12-15 :-)

Visittid for familie/venner fra kl.15-16 og kl.18-19.30

Jeg har født begge mine der :-)

Skrevet

Grunnen til at jeg sier aldri mer Haukeland er at jeg hadde en dårlig fødselsopplevelse der. Var igrunnen ikke en enkelt ting, men hele oppholdet sett under ett var dårlig.

Kom til haukeland og ville på føden. Ble overtalt til å prøve storken, og valgte omsider å takke ja til det med lovnad om familierom og at jeg kunne over på føden om jeg ville det. Fødte på Storken, uten noen form for smertelindring og da jeg ba om noe var det for seint.

Følte at jeg fikk veldig lite informasjon underveis i fødselsforløpet, og kan nesten ikke huske at jordmor snakket med meg (hun gjorde nok det da). Ungen kom skjeivt, og vannet ble tatt før den hadde snudd seg riktig sånn at den kom skjeivt ned i fødselskanalen. Endte med fundustrykk (jordmor la seg på magen og trykket ham ut) og stor rift, graden før totalruptur (revne fra ende til annen).

Da fødselen endelig var over fikk jeg beskjed om at det var fullt på Storken (noe de jo måtte ha visst da jeg ankom, FØR de lovet meg familierom). Ble sendt på pasienthotellet. Der må man jo klare alt selv, fikk ikke noe oppfølging. Pga riften fikk jeg ikke gå de første dagene, ikke sitte på en uke og ikke løfte tungt på 6 uker. Så der lå jeg da, uten mulighet til å hente mat en gang....Var totalt avhengig av sambo, måtte gjøre absolutt alt. Og vi måtte betale over 500 kr natten for å ha ham der. HAr heller ikke fått den oppfølgingen jeg ble lovet i ettertid. Så aldri jordmor eller barnepleier igjen, utreisesamtalen var en kort samtale med en jeg nesten ikke hadde sett under oppholdet. Fikk ingen forklaring på hva som egentlig skjedde under fødselen, dette har blitt oppklart i ettertid.

På Voss fikk jeg en fantastisk jordmor, som hele tiden holdt meg orienter og hun var bare utrolig flink. Også dette barnet kom skjeivt, noe hun så og ventet med å ta vannet til ungen lå riktig. Sparte meg for mye vondt der. Fikk lystgass og oksygentilførsel, noe som hjalp meg VELDIG under fødselen. Følte de var mye mer obs på hvordan jeg hadde det, og møtte behovene mine på en veldig god måte. Fikk full gjennomgang av fødselen med jordmor i ettertid, hadde en flott barseltid med all den hjelp jeg kunne ønske og en fin utreisesamtale. Følte meg rett og slett mer velkommen og mer verdt som person på VOss.

Så derfor, aldri mer Haukeland ;0)

Skrevet

oiiii, det ble visst litt langt...ble engasjert her ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...