Gå til innhold

sf mål på 37 cm..uke 34:/hjeeeelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i dag,er 34-3,sf målet mitt ligger på 37 cm...jordmor vil ha meg inn på en ekstra ul på nyåret fordi hun mente at babyen har passert 2500 gr allerede... hjelpemeg... er det noen andre her som har fått beskjed om at de venter en stor baby? muligheten for at jeg ikke får føde på orkdal er veldig stor sa hun...noen som vet hvorfor? hun snakket om tilvvekst elr noe sånt... hmm...har ikke peiling jeg..noen som kan hjelpe meg litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss er det helt omvendt. Fikk beskjed i dag at lillegutt legger på seg for lite og at jeg må inn på målinger hver dag frem til og med søndag for da har jeg fullgått 37 uker og prematur tiden er over. De regner med å sette igang fødsel neste uke pga liten vekst selv om morkake og navlestreng ser bra ut. Sønnen min veier 2550 og jeg 36 + 4. ( jeg er altså 2 uker lenger på vei enn deg) Jeg hadde hele tiden trodd han kom til å blir stor da mine to andre barn veide over 4 kilo, men den gang ei.........Ser så frem til å få fødsel overstått så alle bekymringer og sykebesøk blir over. Blir helt nervevrak av dette svangerskapet, eneste fordel er at jeg kjenner morsfølelsen blir meget sterk og det gjør godt. De regner ca 200 gr økning pr uke hvis barnet ikke ligger under normal kurven så da er fødselvekten din estimert til ca 3,7 kg hvis jeg regner riktig og det er jo ikke kjempestort.......

Skrevet

Synes jordmora di ha "driti litt på draget" nå assa... Dette er jo skikkelig skremselspropaganda! Når har 3.7 kg vært diger unge???

For de regner med at barnet legger på seg ca 200 gram i uka, og ettersom du har 6 uker igjen så kan man jo legge på 1.2 kg, og da blir jo estimert fødselsvekt 3.7 kg! Og det er da fadern meg ikke stort!!!

Hu MÅ jo ha tenkt 3500 gram nå itstedet for 2500! Går jo ikke an no annet!

Skrevet

det er det jeg mener jeg og...hun babla om at jeg ikke fikk føde en større unge enn 4200 på orkdal...hmm...kanskje hun er overnervøs eller hun sa en kg feil?

Skrevet

jeg er like langt som deg, og ved ultralyd ved 31-3 altså tre uker siden var gutten ca. 2 kg, så tipper han er rundt 2,5 min nå og....ble estimert til 3,9 kg til termin iallefall......

Skrevet

Hei.

Jeg er i dag 35-2 uker, men var til kontroll når jeg var 34-3 uker.

Var da inne til kontroll pga sterke kynnere.

Symfemålet mitt var da 30 cm,men alikevel målet de babyen min til ca 2700 g.

Noe jeg synes er ganske utrolig siden gutten vi har her på 3 år fra før kun veide 2780 g ved fødslen.

Men symfemålet kommer vel litt ann hvordan babyen ligger i magen din.

Vet at min lille ligger langt bak mot ryggen og sikkert derfor jeg ikke har symfemål på mer enn 30 cm også.

Det kan jo være din ligger godt ute mot magen da...

Jeg vet nå ikke helt,men vi bærer nå alle forskjellig...

Ikke la deg skremme av dette,synes hun derre jm du var hos burde ha sendt deg til en ul nå hvis hun var så sikker i sin sak i stedet for å skremme deg opp sånn før jul.

Prøv å kos deg nå i jula og ikke tenk på dette enda:)

Skrevet

Hei. Måtte bare svare her jeg, selv om jeg er forbi for lengst;)

Jeg hadde det likens som deg. Jeg antar du kommer så ikke langt fra her, da jeg også kunne ha fødd på Orkdal ;)

Ja hadde kjempestort sf-mål hele veien. Og måtte inn til tr.heim på 2 ekstra UL før fødsel pga magen bare ble større og større. Grunnen til at jeg måtte inn flere ganger er fordi JM ikke ønska at jeg skulle gå for lenge fordi jeg selv er så kort, og at det da ville bli en ganske hard fødsel om ungen var for stor.

Og det var også 2 uker mellom min egen termin og legens, det gjorde de så usikre.

Uansett, den dagen jeg dro inn til den siste UL så var sf-målet mitt ganske langt utom selve sf-skjemaet. hehe:P Så jeg som er 157 høy, var like brei:P

(kan ikke oppgi cm her nå da jeg ikke har skjemaet liggende forran meg, og jeg husker ikke eksakt mål..)

Men, JM trodde at om det ikke var stor baby så var det mye fostervann. På UL så sa de at ungen kom til å bli 13% større enn normalt, og godt over 4 kg. Og det var passelig med fostervann mente de.

Vel, jeg fødte dagen etterpå da det hele starta av seg selv. hehe. Så rakk ikke å dra hjem fra UL. Men ut kom ei nyyyydelig lita jente på 49 cm og 3255g. hehehe:P Var ikke akkurat ungen som var stor, men det var MASSE fostervann. Så det er tydelig at man ikke finner ut alt ved å ta UL.

Så jeg vil bare betrygge deg med at det trenger ikke å bety det verste forde om det er store sf-mål:) Jeg er et levende bevis!!:P

Ønsker deg lykke til jeg:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...