Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Bestefar kom innom med julegaver, 6 stk til eldste barnet, og 3 til yngste !!!! Ble helt paff da vi pakket ut av posene etter at han var gått...jeg føler at jeg må gi beskjed på det med tanke på neste jul osv, men han er en fryktelig vanskelig person, fått ny dame ( og ny familie med på kjøpet) og etter det har han fullstendig glemt sin egen sønn + barnebarn...eneste han gjør som er "positivt" er å kjøpe ungene de få gangene i året han stikker innom. Skal også nevnes at han er i nærheten av huset vårt flere ganger i uken uten å hilse på familien en gang,....koker her jeg sitter nå...dette toppet begeret...ikke gidder han se oss i jula heller...stikker kun innom med gaver.. :-(
balsam Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 kan det hende de 3 til yngste er dyrere? jeg handler etter ca pris ikke antallet...
*Minnie Mus* Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 HMMM... kommer jo litt an på hva som er inni pakkene også da... Feks hvis verdien er den samme spiller det liten rolle hvem som får mest synes jeg, en ps er jo feks dyrere enn et par sokker... Men hvis han virkelig forskjellsbehandler, ville jeg sagt i fra ja. (hvis ikke yngste er under året gammelt og ikke skjønner stort ut av julen uansett da.
Libido- Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 oi 3 og 6 gaver på hver. Ja da får en klage... gutten vår får en gave fra hver person han stakkar.........
Monajenten Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Er det om å gjøre å få mest mulig gaver? Mener ikke å være frekk eller noe, men ser på profilen din at minsteskatten ikke er så veldig gammel, og merker helt sikkert ikke at storeskatt får flere gaver av akkurat bestefar. Det kan jo også være at han har kjøpt for lik sum f.eks., og minsteskatt sine gaver er dyrere. Skjønner at du syns det er trist at han har "glemt" dere. Dårlig gjort å ikke stikke innom når han er i nærheten f.eks. Kjempedumt for barnebarna hans.
Skravlemamman Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 hmmm, jeg tenkte også på dette med pris. Hva med å spørre om han har glemt noen gaver da, si at antallet ikke stemmer....., hvis du sier det på en blit og litt "uvitende" måte så må vel det være greit...., da må han jo forklare seg da.....
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Men tror du minste bryr seg om det da? Det er sånn her også, hun på snart 7 år får flere gaver enn babyen, men jeg tror nok ikke mini akkurat bryr seg.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2007 tror jeg skal forklare litt nærmere : han favoriserer eldste, det har han gjort helt siden minste skatten ble født i fjor...derfor er jeg stygt redd det skal fortsette sånn...kunne gått i mange detaljer, men ikke vits i det. Jeg vet at ene presangen til eldste koster 600,- og de til minste koster ihvertfall ikke mer enn det tilsammen. Jeg hadde blitt glad for 1 presang til hver unge, IKKE om å gjøre å få flest mulig, syns han overdriver så det holder, men det er kun for å lette sin egen samvittighet
Katja Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville ikke tatt det opp før de blir eldre, og minstemann begynner å skjønne noe av det. Kan jo hende det forandrer seg. Er jo i grunnen ikke nødvendig å kjøpe gaver til babyer i det heletatt, siden de ikke skjønner noe av det, men han har i allfall kjøpt noe.
krabbetrollet Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Men minste din er vel bare 1 år? Da synes jeg virkelig ikke hverken antall gaver eller hvor dyre de er har noe å si.... Verre når begge er større.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 hm..bare jeg som synes at det er greit at den eldste får litt flere gaver en den yngste når det er såpass aldersforskjell? dessuten kan det jo være at noen av gavene til minsten er dyrere enn til største.. du får vente med å klage til etter jul da vettu..
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2007 oppdaterer innlegget mitt en gang til : vet hva som er i flere av gavene, derfor jeg er 99,9 % sikker på at fordelingen er ganske så urettferdig. Jeg kommer selv fra trange kår, så for meg er det uansett veldig voldsomt med så mange gaver, men vil han gi mye til ungene, så er jeg selvfølgelig IKKE utakknemlig, men jeg er opptatt av RETTFERDIGHET. Det samme har skjedd så langt både når det gjelder bursdagsgaver, og dåpsgaver. men venter selvfølgelig med å si noe til julen er over:-) hvis jeg klarer det da :-/ kvier meg uansett hver gang det er noe jeg må ta opp med den mannen. Det gjør forøvrig sønnen hans også ( min mann) så det er mye som er vanskelig her :-(
mamman til nyttårsbarn Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Forstår deg veldig godt! Hadde reagert selv. Noen poengterer at ja det er bra at de får gave iallefall...Det er vel egentlig ikke saken her, skulle faktisk bare mangle! At minsten er kun 1 år har i mine øyne ingen betydning, at han ikke forstår noe er heller ikke vesentlig. Her er det verdien av gavene som må legges til grunn. Om de får ulikt antall er jo også av liten betydning, poenget er at du vet at verdien som den minste får er mindre og det er jo her sakens kjerne ligger - om du vil. Det er ikke greit å forskjellsbehandle på tross av at ungene ikke forstår noe, dette handler jo om vanlig folkeskikk, etikk og moral. Da burde minsten event fått en pengegave som kompenserte for verdiforskjellen, det burde vel de fleste forstå?
Koala *g07* Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Selv hadde jeg ikke reagert så veldig med henhold til mengde gaver. Men skjønner deg i forhold til en svigefar som har en ny familie han prioriterer mer enn sin egen. Slik har vi det også. Vi er studenter på en helt annen kant av landet, men er vi på besøk presterer han helg på helg å reise vekk. Så alle fridagene han har som han kunne brukt på sin eneste sønn og barnebarn, som han ikke ser mer enn noen få ganger i året, bruker han på å reise bort til ei som bor 2,5 time unna, som han uansett ser hver helg.
hit og dit Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Eg er veldig for rettferdig behandling! Så det eg seier til deg no har ingenting med at eg er uenig med deg i det! MEN 1. Det kan hende han ikkje kjøper like mykje til yngstemann fordi han er for liten til å sette pris på alle gavene. Kanskje til neste år er det likt 2. Dei får så mange gaver fra bestefar uansett, at dei setter seg ikkje ned å teller antallet seg i mellom 3. Og denne er viktig, meiner eg: Me har ei farmor som gjer forskjell. Berre i mykje større grad enn det du forteller om her. Ho gir regelrett faen i noen og kjøper gjerne ein heil bunad, ridesal etc til andre. Er det ein ting eg er glad for så er det at foreldra mine aldri har fokusert på dette. Pappen voks opp i ein heim der han var ingenting, og lillesøstra var gull. Han var forberedt på at dette kunne skje med oss barnebarna og. Han og eldstesøstra har heile tida gått inn for å ikkje bevisstgjer oss på kor urettferdig forskjellane er. Me ser jo at dei er der, men me er opplært til at det er slik farmor er. Dei prøvde ei stund å gi beskjed til ho, at ho burde kjøpe likt. Men det var til døve øyrer. No har det seg slik at eine dattera til pappen vart gullunge, mens sonen hans har ho aldri erkjent er i livet ein gang. Sidan pappen har takla dette så bra så har det aldri plaga oss. Me har aldri hatt vonde følelsar oss imellom, og ingen har følt seg mindre verdt. Så dersom du ikkje kjem igjenom til bestefar i dette tilfellet så gjer du ungane ein stor tjeneste ved å ikkje fokusere for mykje på det. Det vil sannsynlegvis berre forverre mindreverdighetsfølelsen hos den som får minst.
olla Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Kan jo være at 6 gaver er like dyrt som 3?? At minstejenta fikk dyrere?? Og i vrimmelen av gaver på julaften, så husker de IKKE hvor nage de fikk av han, det tror ikke jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå