Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Fikk idag svar på blodprøvene jeg var å tok i forbindelse med graviditeten!!!Men skjønner ikke en døyt av det som står der....Andre?? Hva betyr feks: Rh(D) typing??Hva skal den være?positiv eller negativ?? Skjønner ingenting jeg..Nesten nervøs for at det skal være noe skummelt som står der....
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 HVORFOR SPURTE DU IKKE LEGEN NÅR DU VAR DER???????? Hadde det vært noe å bekymre seg over så hadde du GARANTERT fått beskjed så get over it.
bullebull&gullegull Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Rh(D)typing er bare en del av hva slags blodtype du har. Positiv betyr at du har antigener. Er du positiv skal du ikke bekymre deg overhodet. Er du negativ vil det tas ekstra blodprøver av deg senere i svangerskapet for å være sikker på at du ikke danner antistoffer mot barnet. Det skjer kun hvis barnet skulle være rh positiv. Det kan i enkelte få tilfeller være farlig, men fordi man er så klar over det vil de dette gjelder få ekstra oppfølging.
bullebull&gullegull Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Fy anonym den syns jeg var unødvendig... Ta deg sammen...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Rh betyr rhesus og indikerer om blodtypen din er positiv eller negativ. Hos noen er den positiv og hos noen er den negativ. Hvis du er negativ vil du trenge litt ekstra oppfølging på slutten av svangerskapet. Hvis bare både du og mannen din er rhesus negativ er det ingen fare, men problemet oppstår hvis du er rhesus negativ og barnet i magen er rhesus positiv.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Takk for svar....(skulle ikke være anonym,men jeg ble vist det alikavell..Jeg trykte vist feil..Beklager det!!!!) Skulle gjerne snakket med legen,men tenkte ikke akkurat over å spørre hva di forskjellige tingene betyr..Var på et forum der man legger inn slike innlegg,men der var det null ativitet..så det var jo ingen vits....Men takk uannsett!!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå