Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag lager jeg potetmos til veslejenten på 6 måneder. Jeg bruker potet, vann og mm. Trenger jeg bruke mm? Må jo gå greit med bare vann... Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg i såfall hatt litt smør i. Rett og slett for å gjøre det litt lettere å svelge. Potetmos kan bli litt tørt i halsen.

Mm trenger du jo ikke.

Skrevet

kan man gi smør til de små? Det viste jeg ikke... bør man gi sånn uten salt og melk da?

Skrevet

Man gir vanlig smør. Er jo mange som har smør på brødskivene til de små. Er ikke farlig med litt melk eller salt, man skal bare ikke gi melk som drikke eller salte maten ekstra.

Skrevet

Jeg pleier å lage middag av 1 potet, 1/4 gulerot og en hermetisk kyllingbolle. Koker det og finmoser med stavmikser. Har i litt av kokevannet og 1 ts soft.

Skrevet

Jeg moser kokt potet (gjerne sammen med andre kokte grønnsaker også, som gulrot, brokkolig etc) Blander det sammen med kokt vann til passende konsistens, og tar oppi ca en t-skje med olivenolje. Dette for å øke fettnivået i maten. I motsetning til maten til oss voksne, har barna godt av litt fett i maten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...