Gå til innhold

Han er mammadalt deluxe..flere?=/


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sliten av hele greia jeg...

Det er bare mammamamma hele dagen. Henger rundt beina mine konstant, jeg kan ikke en gang på på do uten at han skal være med. Han skal ha full kontroll på hvor jeg er.

Det er meg som får alle nussene og klemmene,men det er også meg som får raseriutbruddene hans. Det er KUN meg som kan trøste om noe er galt. Og galt blir det som regel veldig fort,for han skal oppi fanget og ha trøst så fort han kommer borti noe .

Det er jo selfølgelig koselig at han vil kose mye,MEN nå synes jeg det blir for mye. Det er mye mas,og jeg får ikke gjort det jeg skal fordi han bare vil sitte i fanget.

Med en gang pappan (eller besteforeldre,tanter osv) er her,så er han rolig og snill hele tiden.. Så ingen kan skjønne at han er mammadalt ,og at for meg så går det snart over alle støvleskaft.

Føler meg ganske rådløs nå.. ikke samboer skjønner det engang. for sønnen vår er jo bare snill når han er hjemme.. =/

 

Håper at noen som er,eller har vært i samme situasjon kan si noe fornuftig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er sønnen min og.. alt du sier erhelt likt..

min er 1,5 år å går ikke i barnehage men begynner nå over jul(gruer meg bare jeg)

jeg kan ikke sitte i tlf kan ike gå på do kan ikke ligge på sofaen ja alt e rklin umuig.. sånn har han vær hele tiden men har aldri vært så ille som nå. bare jeg so skla lese, leke stort sett..

dete rfaktisk greit når vi e ross besteforeldre men er ikek greit med pappaen eller han får ikke lov til annet enn å leke litt med han men roper på meg med engang...

 

har ikek annet råd en å la andre være litt mer med han...

 

min er så skeptisk overfor andre,, er bare meg og besteforeldre som er godtatt.....

men er vi hjemme og ut så henger han som en glegg....

 

det e rkjempesølitsomt til tider. kan ikek sitte i ro i sofaen heller ingenting

 

men det blir nok bedre med tida.... men skjønner hvordan du har det

Skrevet

Min snuppe er også VELDIG mammadalt. -Såpass at vi får kommentarer av andre på dette til stadighet. - For hun er slik når vi har besøk også. Vil veldig sjelden sitte på fanget til andre enn meg, og hvis hun en sjelden gang sitter hos andre er det i maks 2 min før hun vil tilbake til meg. Gjelder også hvis det er pappaen sitt fang hun sitter på. (Dette er som regel bedre hvis de to er alene hjemme heldigvis).

 

Ofte gråter / evt hyler hun hvis jeg går på badet selv om hun er i stua med pappaen. Er det slik for noen andre her også?

 

Mine råd til deg hi; -Pass på at sønnen din ikke merker at du blir irritert, da tror jeg det blir mye verre.

- Prøv å se det komiske i det.

-Tenk at det går over, og at du vil savne det om noen år når han ikke vil gi deg nattakos lenger.

- Ta det som et kompliment at han er utrolig glad i deg.

Mulig at du allerede tenker på disse tingene da, men kommer ikke på noe mer fornuftig å skrive, for lurer jo på dette selv.

 

 

Skrevet

Jeg blir jo ikke irritert overfor han. Jeg gir den kosen han trenger osv. Men er nesten så jeg klasker meg i panna når jeg en sjelden gang har et par sekund alene... hehe...

 

Han er av og til sånn som di,at han vil fort tilbake til meg. Men som oftest så er han rolig og snill som en lam når pappan er hjemme. Da klenger han ikke så mye.

Gleder meg til jula, kanksje det blir bedre da. For vi skal være hos familien til samboer hele jula. Da får han være mer sammen med andre,og da får jeg kanskje et lite pust i bakken.

 

Har tenkt på alt du nevnte,og jeg tar jo det mest som et kompliment,men noen dager blir det for mye for meg.Noen dager virker det som om han bare gjør det for å være umulig. Men på en annen side, så går det fort nok over vil jeg tro. så jeg får nyte det så lenge jeg kan.. hehe:)

 

Takk for svar,iallefall:) Er gla jeg ikke er den eneste som har en sååå mammadalt unge=)

 

HI

Skrevet

snuppa på 19 mnd er også en ekstremt mamma dalt. hun skal helst bare klenge på meg. hun skal bare ligge inntil meg om natten osv...

 

Hun er også veldig fornøyd når vi har besøk. men både mamma og svigermor sier at hun er helt anderledes når jeg er der og når jeg ikke er der..

 

men men.. jeg syns det forsåvidt går greit. men er slitsomt når hun HYLER fordi jeg skal gå på do..pappaen er jo på stuen med henne....

Skrevet

hehe å det var greit å lese at det er flere! gutten min har i det siste blitt veldig mammadalt alltid vært kosete men nå er det bare mamma når pappen kommer hjem fra jobb og har gledet seg hele dagen til å se han vil han bare være hos mamman sin og som skriver lengre opp her gråter når jeg går på do, vaskeromme o.l selv om pappan er hos han! slitsomt..men koselig å da at han er så knytta til meg:D mens syns synd på mannen jeg som blir så fryktelig lei seg..:( når vi er hos besteforeldre er han ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...