Håpefull mamma Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 jeg våknet i natt av rier. da jeg gikk på do, var slimproppen gått, og neste do-runde gikk vannet. har vært på sykehuset, men de ville ikke undersøke meg nedentil pga infeksjonsfaren. riene varer i ca 50 sek. og kommer med 5-6 min mellomrom. aner ikke hva jeg skal gjøre. har støvsugd her, og vasket. også gått mye frem og tilbake. virker ikke som de vil ta seg opp. noen som har forslag til hva som kan hjelpe?
Håpefull mamma Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2007 ingen med noen gode råd her?!
TinaP Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg trenger også råd. Mine rier er uregelmessige.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Ha sex! Løp opp og ned trappa. Ta klyster?!? kommer ikke på mer i farta...Lykke til!!!
Micha.. Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 legg deg ned å slapp av... riene tar seg ikke opp hvis du er stresset i kroppen ! og du trenger ikke å være utslitt allerede FØR fødselen.. Klyster kan sette fart i det, så anbefaler at du tar det og så legger du deg nedpå!
Håpefull mamma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2007 huff... sliter her jeg ja..har prøft det meste. løpt i trapper, hatt sex,drukket kanel, støvsuget osv. og hva førte det til? uregelmessige rier, og de tar seg ikke opp.virkelig frustrert ja. trodde noe var på gang jeg. men slimproppen har gått, og det kommer veldig mye slim(beklager detaljene), er det normalt? de lurte på om vannet var gått også, men må bindet bli vått da? det er fuktig, men ikke vått.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Huff Grethe! Er dette din første? Må desverre fortelle deg at noen er uheldige å går lenge med modningsrier, spesielt førstegangsfødende. Med lenge mener jeg 2-4 døgn. Det er helt fryktlig slitsomt, og jeg håper du slipper det. Venninnen min gikk i 5 døgn før hun endelig fikk drypp og fortgang i sakene. Men hun var ikke utslitt, selv om hun trodde det (psykisk utslitt). Vesla kom plutselig med rekordfart, og på to pressrier var jenta her. Men det jeg vil med dette her, er ikke å skremme deg eller demotivere deg. Men snakk med jm på føden underveis i forløpet, ha en åpen kommunikasjon. Fortell hvordan du opplever prosessen. Hvis du møter noen som du ikke føler deg forstått av, si at du vil snakke med en annen. Det er så viktig at budskapet ditt blir forstått. Å ikke bli utslitt!!!!! Ønsker deg alt det beste idag - krysser fingrene for at dere snart sitter med barnet deres i armene.
BlåklokkaVest Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Hadde det slik i begynnelsen med førstemann jeg også, i 30 timer..... Det kan hende du må gjøre noe for å slappe virkelig godt av for å få fortgang i det. Men tror jeg ville ha gått meg en tur først, men hurtig gange! Etter du har gått tur: Har du noe beroligende te du kan drikke? Prøv å legge varme omslag rundt nakken mens du ligger på sofaen. Sett på noe rolig musikk og forsøk å meditere på en måte. Tøm tankene, slapp av i hele kroppen, og ligg slik i minst 20 min. Det er ikke sikkert det hjelper, men det kan være verdt et forsøk. Jeg har ikke prøvd dette selv, men fikk i råd å gjøre det hvis det samme skjedde når jeg skulle ha nr 2. Ved første fødselen fikk jeg ikke fortgang i det før jeg fikk en sprøyte på sykehuset for å få sove. Tror det var petidin. (Bor så langt borte at vi reiser på sykehuset med en gang en har mistanke om at noe er i gjære.) Denne sprøyta er ikke nødvendigvis til hjelp. Den har den egenskapen at enten setter den fortgang i ting, eller så får den det hele til å stoppe opp. Jeg var så utslitt av maseriene at jeg ga katten om det ene eller det andre skjedde......! :-) Jeg bare måtte få sove!!! Lykke til! Håper du slipper å gå så lenge!
Håpefull mamma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2007 skal på sykehuset på ul nå. de ville undersøke en evt. vannavgang, og om alt er bra. alt av rier har stoppet opp, men mage/rygg smertene er intense. så glad for at de tar meg på alvor. håper jeg slipper å gå slik lenge. ( er førstegangs ja, så jeg må vel ikke håpe for mye)
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 Jeg hadde det akkurat sånn som deg med andremann; jeg begynte så greit, men det stoppet fullstendig opp. Problemet for min del var at jeg var rett og slett for ivrig; jeg hoppet rundt for å prøve å få fortgang i sakene, men det endte bare med at jeg ble utslitt, og derfor stoppet riene opp. Da jeg la meg ned for å slappe av, kom riene tilbake med full kraft! Vet ikke om det funker for deg, men det kan være greit å ikke slite seg helt ut uansett...! Lykke til! Du har uansett ikke lenge igjen nå!
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Lykke til Grethe ) Kom til å tenke på at et varmt bad også kan hjelpe, om dere har det.
Håpefull mamma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. desember 2007 da har jeg vært på føden, og fått konstantert vannavgang. så vis ikke noe skjer i natt, skal jeg settes i gang i morgen kl.hall 9. så det blir en super julegave på oss i allefall.
BlåklokkaVest Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 Så herlig!!! Åh, misunner deg sånn! Det er et sånt herlig kick å føde! Hvis du orker hadde det vært veldig morro å høre hvordan det gikk med fødselen :-) Masse lykke til! Klem fra meg! :-)
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #14 Skrevet 21. desember 2007 Signerer LMBV ) Masse lykke til imorgen - godt du slipper å gå lenge!!!!! Ønsker dere en veldig god jul og fantastisk godt nytt år med den lille som skal vokse så masse )
Håpefull mamma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. desember 2007 dere skal få høre når alt er overstått. god jul til dere også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå