Gå til innhold

til de som har vært på barselhotellet på ullevål!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke termin før om 4 uker jeg da,men tenkte jeg så smått skulle begynne å pakke sykehusbaggen min:) jordmor sa til meg idag at når man blir flyttet over til hotellet må man stå for private klær til babyen selv.og med ca 3 dager på hotellet,hvor mye babyklær og hva skal jeg ta me selv? håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så koselig - masse lykke til!

Man pakker jo inn babyen ganske mye sånn i begynnelsen, så de trenger ikke så mye klær. Vi hadde med et par bodyer og en strømpebukse, og det var egentlig det han hadde på seg under dyna eller et pledd.

Hadde på han nattdrakt på natten vi da, men tror det er mange som bare har på de body og strømpebukse om natten og.

Er deilig å ha med noen litt tykke strømper og siden de er litt kalde på bena når de er så små.

Et lite ekstra tips; Hvis du har kjøpt inn helseteppe så ta med det! Husker lillegutt gulpet en del på det vi fikk på fødeavdelingen, og da fikk vi ikke et nytt et på hotellet... Så det kan være kjekt å ha med, bare sånn i tilfelle :)

Skrevet

tusen takk for svar:) så jeg trenger egentlig ikke å ha med så mye da?tenker på skift osv...ettersom man er der rundt 3 dager tenkte jeg.. bleier etc får man vel der?

Skrevet

jeg ble avvist v ullevål men hadde pakket koffert for hotellet:-) JM sa at du må ha med ALT du trenger, men får håndklær;-) Jeg hadde pakket 7 bodyer, men så mens jeg var på barsel at det hadde faktisk ikke blitt nok. Brukte sykehus klær på barsel.

Jeg fikk en gutt som gulpet mye med en gang. Jeg brukte ved 3 bodyer pr dag, pluss et helseteppe tenker jeg. Du får 10 bleier til å starte med, det er ikke nok til et opphold på 3 dager. Ellers må du ha med kluter, olje, klorhexidin, ørepinner, bind til deg selv etc. Sokker til bena, de blir gjerne litt kalde, en tynn lue til å ha på inne. Ellers har de vel noe på apoteket på ullevål da, hvis du blir opprådd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...