Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 gullet er snart 3 mnd, men har siden dag 1 hatet å bli satt i bil stolen. han blir helt hysterisk... tar han opp og trøster og prøver å roe han ned osv, men blir like vill når jeg legger han i stolen igjen... Når vi begynner åkjøre så roer han seg, men jeg syns det er så fælt at han skal gråte sånn hver gang vi skal ut... (((( råd?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Så sant dere ser at det ikke er vondt for han å sitte der så er det bare å øve. Dere kan jo øve dere litt inne. Pass på at han får med seg noen kjente leker han har sett før. Har dere et speil han kan se i? Kan en av dere holde hånden hans under kjøreturen? Vi sliter med mørket som ofte er i bilen nå. Gutten min er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 det går helt fint nemlig når jeg sitter bake og kan roe han ned... stryka han på kinnet osv, men jeg når sambo er på jobb og jeg måkjøre alene det er da problemene kommer! Og ja mørket er også her et stort problem... Han er helt hysterisk når det er mørkt fremfor når det er litt lysere... Når jeg er alene så prøver jeg også å roe han, men tilsutt må jeg bare kjøre liksom (vet jo at han roer seg som regel da), men føler meg nesten som en dårlig mor som lar han gråte... PGA dette som blir det svært få turer ut i bil for å si det slik!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Mange barn slutter å gråte når de hører høyere lyder enn sin egen gråt. En baby vil som regel alltid slutte å gråte når støvsugeren slås på - iallefall en så liten som din. Prøv med høy musikk i bilen. Har hjulpet meg mange ganger:) Når gråten stilner slår du ned lyden. P.S. Det er ikke snakk om høye lyden da:)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Har hatt samme problem her. Han hylte hver gang vi satte han i stolen. Vi bestemte oss for at det å kjøre bil desverre ikke var noe han kunne bestemme over. Vi lot han derfor hyle. Som regel stilnet det da vi begynte å kjøre. Viss ikke lot vi han hyle i ca 5 min. før vi stoppet, tok han opp for å roe han, og satte han ned igjen med en gang. Det som har hjulpet oss er at vi har gjort dette konsekvent, og at han har en kjent musikkleke og bamsen sin i stolen. Og så tok vi bort "soltaket" på stolen sånn at han fikk se litt mer. Han drev med denne hylingen fra ca 2,5mnd til han var ca 4,5 mnd...så det går over!!!! Tror kanskje han kjedet seg litt rett og slett?!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 hvordan klarer dere å høre på at de gråter sånn, som sagt syns jeg det er forferdelig:( Det kan jo også være litt skummelt å kjøre bil med en hylende baby i baksete, en kan jo bli ukonsentrert... Føler meg om sagt som verdens værste mor når jeg må legge han i stolen for at vi skal rekke det vi skal... har jo hørt at de ikke skal skrike sånn...
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Vet ikke hva du kan gjøre når du kjører alene, men jeg synes det hjelper litt når jeg sitter baki og snakker med henne..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 som sagt så er det egentlig uproblematisk når jeg sitter baki... for da kan je stryke han på kinnet, gi smokken osv... Og de dagene jeg må kjøre sambo på senvakt er dette rundt 11 på formiddagen og da er det lyst også... det er til kvelden når jeg skal hente han at problemene kommer. huff huff. han skriker slik at det høres ut som at han skal miste pusten liksom, og jeg har sjekket at det ikke er noe vondt i stolen... tror det er en kombinasjon av at han har litt klær på seg, at det er mørkt og i tillegg på han sitte fast liksom... ikke har sånn mulighet til å røre på seg.. andre som har råd?? og hva syns det er ok? er det ok å la gullet skrike?
mememe Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 sånn ahr vi hatt det innimellom også. men jeg setter han bare inn og begynner å kjøre. da pleier det å roe seg. noen ganger så synger vi. men uansett så vinner han ikke. hyler han og det ikke er noe annet galt enn at han ikke vil. da får han bare være sint. det går som regel over.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Du har skrevet det ja, sorry.. Jeg vet ikke jeg altså, jeg vet bare at det ikke går å være bare en i bilen med min lille. Sist helg skrek hun så hun mistet pusten. Ikke særlig kult.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå