Gå til innhold

Min fødselshistorie! (samme som 3.tri) =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Søndag våknet jeg og følte jeg hadde tisset på meg. Gikk på do, men ikke noe unormalt. Satt meg på BIM og kikket litt. Jeg følte at jeg måtte på do og reiste meg. Rakk akkurat bort fra sofaen og teppene før vannet gikk, klokken 11.40. Og det var ikke små mengder som kom. Løp ut i dusjen og fikk vasket av meg.

Ringte føden, og fikk beskjed om å bare ta det med ro og komme i løpet av dagen. Jeg hadde ikke veer, så de ville uansett ikke sette meg i gang før dagen etter hvis ikke noe skjedde av seg selv.

De neste timene fortsatte det å lekke store mengder fostervann, hele 4 ganger lagde jeg gigantiske dammer rundt om i leiligheten.

Klokka 15 bestemte vi oss for å dra til sykehuset, selv om jeg ikke hadde noe vondt. Fikk en rask sjekk når jeg kom, så var det bare å vente på at noe skulle skje.

Klokka 20.30 kom riene for fult, og de var sinnsykt vonde.

Jordmora sjekket åpninga klokka 22, og da var den 4cm. Jeg ble skikkelig sinna, for den hadde jo vært 3cm på Torsdag.

Ble flyttet over på fødestua, og ei ny jordmor kom på vakt.

Ble rask introdusert for lystgassen, men den var ikke noe for meg, jeg følte meg bare dårlig, og skjønte ikke vitsen med å ha den.

Spurte om jeg kunne være snill å få epidural, for smertene var INTENSE, og jeg hadde ikke pauser mellom riene.

Klokka 23.30 kom epiduralen, men idioten måtte stikke 6 ganger før han traff, da var jeg rimelig sinna.

Fikk slappe godt av etter jeg fikk epiduralen heldigvis.

Klokka 01.00 hadde jeg 10cm åpning, men jeg fikk ikke lov til å trykke for jordmoren ville at snuppa skulle komme lenger ned i bekkenet først. Det gjorde meg ingenting, for jeg lå halvveis i drømmeland og hadde det egentlig ganske deilig.

Klokka 03.00 bestemte jordmoren seg for å skru av epiduralen og sette i gang drypp siden riene mine var borte, og snuppa fortsatt ikke hadde kommet seg lenger ned i bekkenet.

Smertene kom FORT, men det var ikke rier, det var bare jævlige smerter som ikke hadde noe for seg.

Når klokka var 04.00, og jeg hadde hatt 10cm åpning i 3timer uten å få trykke, og jenta FORTSATT lå på samme sted så skrek jeg etter keisersnitt. Jeg hadde så vondt at det kan ikke beskrives. Vet ikke hvorfor jeg hadde vondt, for jeg hadde som sagt ikke rier, selv om dryppet sto på fult og all bedøvelse var fjernet.

Det ble bestemt at de skulle bruke sugekopp for å få henne ut, og hvis det ikke gikk skulle jeg få keisersnitt.

Legen kom kl 04.15 og han forklarte litt om hva som skulle skje. Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre, jeg ville bare få henne ut.

Fikk beskjed om at det ville ta 10-15min fra sugekoppen var på plass til hun var ute, og jeg så endelig et lys i tunnelen.

Sugekoppen var på plass klokka 04.30, og da ble lystgassen faktisk min venn. Jeg sugde gass som en gal, jeg var livredd for hvordan det ville bli med den sugekoppen.

Jeg hadde jo ikke rier, så jeg måtte trykke det jeg maktet uten noe hjelp, men heldigvis etter 3 press, klokka 04.38 så var lille Emilie ute =)

Slapp unna med 3 små sting, noe som er uvanlig ved vakumforløselse.

Gullet var 3856g, 51cm lang og 36,5cm rundt hodet =)

Verdens søøøteste lille jente, og bare så utrolig snill.

Nå er vi kommet hjem, og bare koser oss og gleder oss til jul =)

Fødselen er helt klart det verste jeg noen gang har vært med på, men alt er glemt nå når jeg sitter og ser på den lille skatten vår =)

Kunne gjerne gjort det 10 ganger til for henne =)

Så den lille hjerteknuseren vår kom akkurat på terminen 17.Desember 2007 =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes tøft ut, men bra det gikk fint til slutt! Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer med lille gullet som kom på min bursdag. Så koselig.

Da har du fått en liten skyttsengel....født i skyttens tegn hi hi=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...