Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag undrar om "alla" går på svangerskapskurs?

Jag går på yoga för gravida och där lär vi angående hur man skall andas osv..

Jag tänker att det är nog.

Men min jordmor tjatar och tjatar om detta och blir nästan sur på mej när jag säger att jag inte tänkt att gå...

Vad menar ni? âr det viktigt? Vad ¨lär man sej egentligen?

Till saken hör också att jag tidigare, för ett par år sedan haft stark ångest och panik attacker och jag känner det ligger och murrar nu inför födsel,,,, Vill gärna prata om detta med jordmor men vågar knappt för hon bara hänvisar till kurs...

Det är väl fritt val? :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen var på kurs i forrige uke, og jeg hadde mye igjen for det. Fikk endel info som jeg ikke visste fra før av. Jeg føler meg mer forberedt nå. Men tror det er veldig individuelt og kanskje noen som blir mer skremt av det også.

Så ikke bry deg om jordmor, ungen kommer ut uansett den:)

Skrevet

Klart det er fritt valg.

Vi har selv vært, og det var igrunn ganske greit.

Tror sambo hadde mest utbytte egentlig, for vi damer leser jo oss til det meste... Men det var endel info til mennene om hva de kunne vente seg.

Skrevet

Ja der er jeg faktisk enig, det er kanskje mer utbytte for mennene som ikke leser seg til like mye som oss. Tror det var en vekker for mannen min hvertfall. Han er litt mer aware of hva som kan skje nå..

Skrevet

Var på svangerskapskurs for et par uker siden og er veldig glad for det.

Ting jeg har lest ble klarere og noen misforståelser ble oppklart.

Vi lærte ingenting om pusteteknikker, men om fødselens gang, smertelindring og småbarnsstell.

Etter kurset ble jeg mye tryggere på at dette er noe jeg kan fikse.

Du er heldig som har gått på yoga da=) Jeg er alltfor sent ute til det, men yoga ble nevnt som smertestillende under kurset.

Ville valgt både yoga og kurs om jeg kunne....

Skrevet

Vi har ikke vært på svangerskapskurs, plutselig ble det jul og jeg er snart 8 mnd på vei :P

føler ikke at det er noen krise, har ikke hørt at det er et MUST å være med.... kan godt hende jeg tar feil, men får satse på at jeg er en rask lærer og gjør det jordmor sier den dagen jeg skal føde :D

Skrevet

Jeg har ikke vært på svangerskapskurs. Har drevet med yoga (ikke så lenge, kanskje mellom ett og to år) men der har jeg jo lært mye om pusten og det å være bevisst på den osv. Snakket med jordmor om dette og hun syntes det hørtes kjempefint ut. Skrev til og med ned navnet på stedet jeg har gått for å anbefale det for andre.

Vi har pratet mye med jordmor om hva som skal skje før fødselen, under og etter (amming osv.) og samboeren min har vært med på hver kontroll, så føler egentlig at vi begge to har fått veldig mye informasjon.

Jordmoren vi går til sa i alle fall at det finnes svangerskapskurs som vi kan gå på, men at hun syns vi er godt forberedt uten å gå på det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...