Gå til innhold

Noen andre med nyrebekkenproblemer eller som har hatt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem etter 4 netter på sykehus. Har fått innlagt dren i høyre nyre pga utvidet nyrebekken. Går nå med slange og pose på utsiden og føler meg ganske frustrert... Mye å holde styr på. Men selvfølgelig veldig glad i å bli kvitt den ekstreme smerten. Føler nå at det blir for mye styr å komme seg rundt med denne posen. Har nesten 2 mnd igjen til termin.... 11.februar. Mulighet for at de setter igang litt før så jeg slipper dette så lenge.

Andre i samme situasjon eller som har vært i samme situasjon..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff stakkars deg! jeg føler SÅÅÅÅÅÅ med deg,hadde samme stresset selv, på meg var det minsten i magen som pressa på høyre nyra mi helt akutt i uke 24,fikk da innlagt stent og var innlagt på kirurgisk i 4-5 dager,ble skrevet ut og kom meg hjem,hadde fortsatt smerter men det sa de jeg måtte regne med ut svangerskapet(!) det viste seg at jeg hadde fått infeksjon så jeg var tilbake innen 3 dager,da måtte de fjerne stenten og jeg ble sendt hjem etter 3 dager. er nå i uke 38 og skal ha planlagt ks pga dette,da han fortsatt presser litt på nyra mi og førstemann satt fast under fødsel så legene vil ikke at det skal skje under fødselen denne gang,for da kan ting komme i klem i forbindelse med nyra. fikk ellers beskjed om at dren og pose er utveien hvis jeg får akutte smerter men har vært sånn tålig grei etter at de fjernet stenten igjen, så de smertene takler jeg...ønsker deg lykke til,vet akkurat åssen de smertene er og det kan ikke beskrives ei gang! ps det er visst mer vanlig å få dette når man går gravid sa legene til meg og er ufarlig for de små i magen heldigvis :)

Skrevet

Hei og takk for innlegget ditt! Jeg ble sååå glad å høre at det er noen andre i samme situasjon. Ikke det at jeg unner noen andre slik smerte men.. greit å vite at man ikke er alene.

Jeg fikk nemmelig vite at det å sette inn stent ikke var noe spesielt, da pasientene ofte kom tilbake med plager, så jeg håper at dette fungerer bedre.

Jeg hadde samme problemet i forrige svangerskap, men da var jeg bare innlagt et døgn og fikk masse smertestillende og så ga smertene seg plutselig. Dette var da bare 2 uker før termin og hadde ingen flere plager før jeg fødte en uke over termin. Heldigvis. Så det er jo tydelig noe som dukker opp under svangerskapene, da jeg ikke har hatt noe av dette i mellomtiden, altså 3 år siden forrige fødsel.

Men du sier at babyen satt fast under forrige fødsel, hadde dette noe med nyrene dine å gjøre da...?

Huff, det er mye vi skal igjennom for disse små barna våre.

Men det er vel nettopp derfor vi elsker dem så høyt når de kommer til verden også:-)

Ønsker deg ihvertfall lykke til med keisersnittet. Hvor lang tid i forveien blir det tatt?

Skrevet

nei du er så absolutt ikke alene,er noe dritt hele greia,man blir så redusert og i et svangerskap skal man jo glede seg! ja vil tro drene hjelper mye bedre enn stent, det var det de ville på meg oxo men de la inn stent først,den avlastet nyra slik jeg forsto det,men faen altså,UBEHAGELIG! så jeg håper for all del jeg ikke får noe akutt igjen,har 7 dager igjen til ks`et så krysser for at det ikke skjer noe,jeg har ikke fått lov å sove på høyre side etter dette og kan jo heller ikke sove på ryggen så ser frem til å få minsten ut :) er 4 år i januar siden sist fødsel her i gården,nei hadde ikke noe med nyra å gjøre at ho hang fast,pressriene mine forsvant og de satt drypp mye senere enn de skulle så da ble jeg liggende å presse uten at ho kom noen vei :( men ho kom da ut til slutt da,og så absolutt verdt det,men det er dette de da er redd skal skje igjen (at riene mine stopper opp uten videre og at han da ikke skal ha kommet langt nok ned slik at ting videre oppover kommer i klem *aaaotch*) ellers blir ks`et tatt 9 dager før termin, skulle noe skje før,så blir det et halv-akutt ks,bor 5-6 min å kjøre til sykehuset så det går nok fint :) for min del kan han bare komme, har så masse maserier for tia at jeg håper noe skjer :) tror du skal være glad du har drenet og ikke stent ja :) var noe herk hele greia for å si det rett ut! lykkelykke til ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...