Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg vil lage verdens beste stappe på juleaften, så tar alle tips jeg kan få. Lager en ganske god fra før altså, men kanskje jeg kan bli litt inspirert her
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 hva er din oppskrift da??? jeg skal ha søskena til sambo her, mamma`n deres skal jobbe... så her gjelder det at stappa blir god, helst bedre enn svigermor sin... he he he.... neida.... men måle seg hadde vært fint... )
ApriIbaby Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg koker kålrabi. Moser den og blander den i hvitsaus. Så har jeg i litt salt og en del sukker. En hit.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2007 Den varianten har jeg aldri hørt om før Aprilbaby Kanskje den må prøves ut? Jeg koker kålrabbi og moser den sammen med en potet. Så har jeg oppi en skvett fløte og litt salt og pepper.
WP-TLogPeanut Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Jeg koker kålrabi som moses sammen med en potet,en gulrot,og en god dæsj smør, og salt og pepper.. lært av mamman min,og den blir good ... gleder meg til jul
Mrs. Bouquet Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg koker og moser har oppi en god klatt smør, litt mel,fløte og salt og pepper
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 den med mel og smør er den samme jeg bruker, men jeg pleier å ha litt av vannet/fettet til pinnekjøttet oppi...
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Koker kålrabi, gulrot og en mellomstor potet. Har oppi fløte, salt, pepper og kraft fra pinnekjøttet... *smattsmatt*
LegallyBlond Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Den med hvit saus lager bestemoren min også. Den beste kålrabistappen som finnes =) Anbefales!
mamma til en prinsesse Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Lager også den med hvit saus, men har i 1-2 poteter og lager den hvite sausen av pinnekjøtt og kolerabi kraft.
Mikkemafian Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Vi koker kålrabi og poteter, moser og putter smør, pepper, salt og litt kokevann fra pinnekjøttet oppi. Mamma sin oppskrift.. uimotståelig!!!
cheni Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Kålrot, gulrot, potet, en fløteskvett, meierismør, salt, pepper og en dæsj kraft fra pinnekjøttet... nam nam.... Bruker ikke alltid gulrot, men om ikke kålroten er så søt er det godt....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. desember 2007 Her kan jeg jo velge og vrake i alternativer!! Får helt vann i munnen jeg nå!!
dansejentes mamma Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Min er best kokt på kraft av pinnekjøtt. Koker gjerne kålerabien i lite vann slik at ingen av den gode smaken forsvinner. Men viktig: det skal potet i. Dette bør være pimpernell, men kan også være mandel. Ikke asterix, troll eller beate. Så er det kålrot, får håpe på en søt en, litt gulerot for fargen, og litt selerirot for dybden i smaken. For å runde det hele tar jeg i en god skje med creme fraiche.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Her koker jeg kålrøtter møre og moser dem og så har jeg i 2 poteter pr kålrotog sper ut med karaften fra pinnekjøttet og litt fløte og smaker til med grov pepper og salt. Synes selv den er veldig god da, er mormor som har lært meg opp ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå