KariMari Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 ..kom ikke ut idag:-( Skulle innom mannen min og få byttet kobberspiralen mot hormonspiral, men han fikk ikke "tak" i den!! Klippet trådene ei kort stund etter den ble satt inn, for han kom stadig borti den....Og nå var den absolutt ikke å få tak i:-( Han henviste meg til en gynekolog, og sa at hvis ikke han heller klarte dette, måtte jeg inn på dagkirurgien, legges i narkose og få utført en slags utskrapning:-(( Var så vondt og blei så forbanna at jeg sa han kunne stikke hele hormonspiralen en viss plass på seg selv, og ordne for prevensjon selv, for dette vil jeg ikke ha inn i meg igjen!! Helvete!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Er mannen din legen din? Praktisk:-)
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Unnskyld at jeg flirer littegrann her nå. Men NÅ legger jeg ansiktet i alvorlige folder igjen og sier at fysjom, spiral er djevelsk ufyselig uansett. Hadde du sagt det samme til legen om du ikke var gift med ham?
KariMari Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2007 He he luten, jeg hadde nok ikke det;-) Men han er veldig for denne hormonspiralen da. Så sier jeg at hvis det går så langt at jeg må til sykehus for å få helvetet ut, så er det ikke snakk om å ha noen hormonspiral nei! "jammen ****, du ligger i narkose og det er ingen problem å sette inn en ny når de først er igang. Vanlig prosedyre det." Mannfolk, blir helt klam jeg.......;-P
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Oh, praktisk å være gift med legen sin da;-) Menne... synes du ikke det er litt rart at skjura di er pasient hos han? Så romantisk, liksom, hehe:P Apropos spiral, jeg fikk inn horomonspiral for en drøy måned siden, har ikke opplevd noe negativt (enda). Blødningene ga seg innen 10 dager, trådene kjennes ikke, og den gjør ikke vondt på noen som helst måte. Og mensen skulle komme i disse dager, men den har jeg ikke sett...;-) Håper den holder seg borte i 5 år til! Lykke til!
KariMari Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. desember 2007 Går helt greit å bruke'n som gynekolog også ja;-)) Håpte som sagt også på en oppimot mensfri hverdag, men never ever spiral igjen sier jeg bare:-(( Det gjorde skikkelig VONDT! Han fant da ikke trådene, og prøvde tilslutt å få tak på selve spiralen. Og den ligger jo rimelig høyt oppe i herligheta da! Aaiiiik:-O
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Godt mulig en horomonspiral hadde vært bedre, men skjønner veldig godt at du ikke vil ha en ny en! Å sette inn spiralen var helt jævlig, mens legen trøkte den inn, lå jeg der og lurte på hva jeg helst ville gjøre igjen; ny spiral eller tappe kneet (som også var en jævlig opplevelse, en hestesprøyte inn i kneleddet var ikke noe særlig). Seriøst, jeg får vondt langt inn i herligheta sjøl når jeg leser her. Auuuuch!! :/
KariMari Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. desember 2007 Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at det kan være fornuftig og bra å sette inn en ny spiral, etter å ha måttet "skrape ut" den gamle:-( Tror jeg gir minipillen et forsøk jeg;-)
stolt2barnsmor, prøver på nr 3 Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 netopp dette var grunnen for at jeg valgte implanol(pinne i arma), hørt så mange som har fått satt fast spiralen,så da ville jeg heller ha noe som satte seg fast i arma. fungerer perfekt for meg også,sist jeg hadde mens,var i august, så har tia mi noen ganger i året, perfekt:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 hvordan var det første gangen du brukte mannen som gynekolog?? nå har jeg vært sammen med gubben i 11 år men likvel ville jeg synes det var underlig å ligge i stolen og skreve for han i en slik situasjon gitt...
FuckFace Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 Dette høres merkelig ut!!! Jeg klippet av trådene av samme grunn som deg. Det var ikke tråd igjen, og når jeg skulle ta den ut brukte GYNEKOLOGEN, (ja, gynekolog, ikke alm.praktiserende lege, men GYNEKOLOG, spesialist på KVINNER) et spesialinstrument for å få den ut. Kjente ikke NOENTING!!! Gikk så fint, atte. Så hvis mannen din er vanlig lege, burde han vite at ORDENTLIGE gynekologer får fnatt av sånne som han. Slike ting skal gjøres av fagfolk! MED spesialinstrument om du har klippet trådene. Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem!!
KariMari Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. desember 2007 Vel, FuckFace(knis), synes det var verdt et forsøk å gå til mannen min først, siden han er lege. For som du selv sier, det skal jo i utgangspunktet ikke være noe problem. Men han så jo at dette ikke ville gå, og derfor må jeg prøve hos gynekolog. Så bra for deg at du ikke kjente noenting da. Men du er vel kanskje ikke et samlende eksempel for resten av oss?? Vi er alle forskjellige, og noen synes det er fælt å sette den inn også, selv hos gynekolog. Gjenstår å se om det går "så fint atte" hos gynekologen......Tviler jeg på:-( Om gynekologer får fnatt av vanlige allmennleger, kan jeg dessverre ikke uttale meg noe om, siden jeg ikke har noen dokumentasjon på dette.....Men det høres ut som om du kan hjelpe meg med dette? Du er kanskje gift med en gynekolog?? Ellers kan jeg ikke skjønne hvor du får den tanken fra;-P Anyway, hørt om å ta alle under en kam puletryne?? Det er nettopp det du gjorde i ditt innlegg!
FuckFace Skrevet 22. desember 2007 #15 Skrevet 22. desember 2007 Hør her. Jeg syns det var for jævli å sette den inn, det gjorde vondt og jeg holdt på å svime av. Var tilbake og klippet tråden og når jeg skulle ta ut spiralen, kjente jeg ingenting! Selv om jeg kjente det godt når den ble satt inn. Dette var samme gyn. som gjorde. Ang. at gynekologer får fnatt osv, jeg er ikke gift med en gynekolog, men går til en jevnlig!! Det er lang ventetid der, og en gang da jeg fikk skikkelig vondt i magen orket jeg ikke vente med å få det sjekket hos gyn, så jeg bestilte time hos lege på Volvat. Han sjekket meg, ingenting galt... Jeg hadde time hos gynekologen noen dager senere der han fant en cyste på størrelse med en tennisball på ene eggstokken. Jeg sa at han andre legen ikke hadde sett noe, og da fikk jeg virkelig høre det. "Man skal ikke gå til vanlig lege med slike ting, underlivsplager osv. Gynekologer spesialiserer seg i lang tid på akkurat kvinneunderliv, og det er ikke alt vanlige leger skal/bør gjøre!" Så jeg fikk grei beskjed om at neste gang jeg skulle sjekke noe der nede, måtte jeg gå til en lege som var spesialist på dette området, altså en gynekolog!!! Jeg regner med dette er noe de fleste gyn. er enige om. Kanskje jeg gikk til en "dårlig" lege på Volvat, alle er nok ikke som han, og sikkert ikke mannen din heller, men jeg fortalte det bare som det er. Så ingen grunn til å skyte meg eller være frekk i haikjeften din, jeg sier bare at det er en fordel å gå til de som kan det og i mitt tilfelle gjorde det ikke vondt. Det skal det heller ikke gjøre hos MIN gynekolog, uansett hvem du er! (dette er det han som sier) Men kanskje det er noe skikkelig galt med undelivet ditt som gjør at du får det forjævli vondt! Det er det sikkert. Beklager at jeg prøvde å roe deg med "det gjør ikke vondt".
KariMari Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. desember 2007 Jeg skyter deg på igen måte, du får bare svar på tiltale puletryne;-) Tror ikke det er noe skikkelig galt med underlivet mitt som gjør at det er vondt å fiske ut en spiral med unnvikende tråder......Tror det er rimelig normalt å kjenne noe når det pirkes inni livmoren din. Flaut å påstå noe annet! Er ikke MEG som har fått påvist cyster på størrelse med tennisballer i eggstokken min....... Tok for øvrig ikke forsøket ditt på å roe meg med "det gjør ikke vondt" som videre støttende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå