Gå til innhold

Er så uenig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke helt å legge fra meg tanken om at jeg er 2 uker lengre på vei....

Greit at babyen kommer når den er klar, men det er forskjell på 9 februar og 25 januar.... 34 eller 36 uker på vei!!

Den tidlige ultralyden - i uke 14 var til en erfaren og flink lege som tok seg god tid til målene hun foretok og på å forklare til oss!! Var veldig fornøyd etter den ul. Og hun sa at vi iallefall var 14 uker på vei:)

5 uker etter ville jeg da vært 19 uker på vei og skal inn på ordinær-ul...

vedkommende som foretok denne undersøkelsen virket svært så uerfaren, målte feil (ifølge legen/jordmor som satt bak og fulgte med) dette var noe hun sa høyt... tenkte ikke noe over det der og da men i ettertid så blir jeg veldig skeptisk på ul-terminen... For det regnet ut terminen i forhold til målene hun tok... hun uerfarene! og ble satt tilbake 2 uker...

4 uker etter det var vi på 3d-ul og der ble også alle målene målt ordentlig og hun som foretok denne undersøkelsen sa også at vi mest sannsynlig var lengere på vei enn hva ul-terminen tilsa... 10-14 dager lengere på vei sa hun! Men hun kunne ikke endre ul-terminen som sto på helsekortet.

Så da sitter jeg her og er enten 34 uker på vei eller 36...

Hva ville dere trodd på???

Hvis ul-terminen skal stemme så kjente jeg liv i uke 12.... noe som er "umulig" for førstegangsfødende!! Og så ville jeg ha vært 3 uker på vei når jeg fant det ut...

Går å tenker på dette ofte...

Hva ville dere stolt på?? Bli spennede å se!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt opp dette med din JM/lege? Jeg ville nok bedt om en ordentlig sjekk til, for å bestemme termin! Tenker ifht evt igangsetting.. Hvis du går over den terminen på helsekortet, så går du kanskje langt over... uke 40 blir uke 42 osv.. Igangsetting i uke 42 blir jo kanskje uke 44. Ikke for å skremme, men jeg skjønner skepsisen din.

Ta det opp på kontroll, så hjelper de deg å finne ut dette!

Lykke til:)

Skrevet

jepp,nevnte det til jordmor....hun sa vi skulle få sjekket det når det nærmer seg termin dato... Tror ikke de helt forstår, jeg kan gå 1 mnd over før jeg blir satt i gang!!!

Uansett så synes jeg jordmor tar alt ting med for stor ro... skal også ha med meg et brev til føden når fødsel starter, men det har jeg ikke fått enda, og hun har nå gått ut i juleferie, og ser henne ikke før 4 januar... kan fort hende det skjer noe i nærmeste fremtid, hvem vet!!

Skrevet

La oss nå si at du er i uke 36:o) Sannsynligheten for at du vil føde i løpet av de neste to ukene er ganske liten... og hva gjelder det brevet du skal ha med?

Det er heller ingen grunn til å begynne å bekymre seg mye for dette allerede nå. Når du begynner å nærme deg ul-terminen din gir du bare beskjed om hvordan ståa er, og du vil sannsynligvis få komme inn til vurdering for igangsetting. Da tar de ny ul for å se hvordan barnet trives, og ser an din form. Begynner barnet å bli overtidig/mistrives vil du bli satt i gang:o)

Dersom det er din termin som stemmer (noe som er veldig sannsynlig) vil fødselen mest sannsynlig starte av seg selv mellom 36 og 40 uker (regnet ut ifra ul-termin). Det er ikke så mye de kan gjøre med dette allerede nå, og du vil nok uansett bli behandlet ut ifra "vi-får-vente-og-se"-prinsippet:o)

Jeg skjønner forresten godt at du bekymrer deg, men dette kommer nok til å gå helt fint:o) Du vet vel uansett hva som står i det brevet, slik at du kan gi beskjed om det dersom du skulle gå i fødsel nå..?

Skrevet

Hei ja, det skjer når det skjer!!:) D er jeg inneforstått med,men det er større sjangse for at noe skal skje nå enn om jeg var/er 34 uker....

Brevet ja... der står det at jeg som liten har blitt seksuelt misbrukt og at jeg vil at de på sykehuset skal ta hensyn til dette når det gjelder fødsel og amming.

Og det er ikke en ting jeg bare popper ut av meg... litt sårbar på det området!!

Bedre at de får lest det og bare tar hensyn!! Vil helst ikke prate så mye om slike ting så tett opp i mot fødsel!!

Liker generelt ikke å prate om det, så når fødsel er i gang er det nok neppe det rette tidspunktet for å begynne å rippe opp i vonde minner!!!

GOD JUL:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...