Gå til innhold

Min fødselshistorie! Det gikk fort!!!!!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Endelig er det min tur til å skrive min fødselhistorie!

På lørdag var jeg til kontroll hos legen pga vekstavvik,hun strippet meg samtidig for jeg hadde 2 cm med åpning,hun sa at skjedde det ikke noe i løpet av helgen så skulle jeg komme på sykehuset mandag morgen kl 08.00 for å bli satt igang. Lørdagen gikk og det var tid for å finne sengen kl var ca 23.20 og jeg fikk vondt i magen (rett ovenfor trekanten) tenkte at det var sikkert etter strippingen), det gikk veldig fort over og etter å ha ligget våken en stund slukket jeg lyset. Ca kl 01.00, begynte jeg å få vondt i magen igjen å skjønte at nå var det noe på gang,smertene ble verre og verre, så ille at jeg måtte på do å kaste opp. Sa til sambo at jeg skulle ringe føden for å høre,men fikk til svar at det kunne jeg gjøre men at det var ingen vits i å dra ned for vi kom bare til å bli sendt hjem igjen.

Første gangen jeg ringte var kl ca 01.45-02.00, fikk beskjed om å ta tiden mellom riene og hvor lenge de varte. Prøvde å gjøre det men det ble bare tull. Kl 02.33 ringte jeg føden siste gang å vi ble enige om at jeg skulle komme ned hvis jeg følte det tryggest. Sa også at jeg trodde vannet hadde gått,var en del som kom men ikke i slike mengder som jeg så for meg,derfor var jeg i tvil.

 

Sambo begynte å ringe søsteren sin for å få skyss til s.hus (vi har ikke bil),fikk ikke tak i henne,prøvde hennes samboer, fikk ikke svar der heller (ikke så rart siden kl var over 02.30),sambo begynte å ringe etter drosje da søsteren ringte opp på min mobil,hun skulle komme så fort hun hadde skrapt bil. Kl 03.07 ringte hun å sa at nå kjørte hun hjemmefra (tar ca 7-8 min). Kl 03.30 var vi på sykehuset og jeg ble undersøkt, jeg hadde 4 cm åpning og var i aktiv fødsel som JM sa, hun lurte på om jeg hadde tenkt på smertestillende,sa at jeg hadde bestemt meg for epidural, "vil du ha det nå?" spurte Jm, "ja" svarte jeg mens jeg tenkte helst for 10 min siden. Synes det tok evigheter før anestesilegen kom, da han sa at det tok 10-15 min før den virket,så jeg for meg 15 lange min. Fikk en ri i det han skulle sette den så måtte vente litt. Fikk også en ri mens den skulle virke. Jeg fikk epiduralen rundt kl 04.00 - 04.15,så jeg fikk den egentlig ganske fort. Riene dabbet av en stund men så tok de seg opp igjen. Å få epidural var som å komme til himmelen! for en forskjell!!!!! da jeg skulle presse for å få ut hodet sa JM at det kune hende hun måtte klippe for hodet hadde litt problemer med å komme ut. Kjente at det presset på og at det svei men det var ikke så ille. Hun ga meg noen rier til for å se om jeg fikk presset hodet ut,men gjorde ikke det så hun klippet, grunnen til at hodet satt litt fast var at han hadde hånden sin ved øret.

 

Kl 06.56 var gullet vårt ute! 3230 gr og 49 cm,hodet var 35 cm, utrolig følelse å få han på magen! morkaken lot vente på seg og tilslutt så bestemte JM seg for å sende meg ned for å få tatt den ut ved utskraping. Ble lagt i narkose og våknet opp etter den ca 09.15. Jeg lå 1 time før de sendte meg ned på utskraping. Morkaken satt så godt fast hadde legen sagt at det ikke var sjanse for at den hadde kommet av seg selv. Ble etterhvert trillet opp på rommet kl var da ca 12.00,de måtte vente på resultat av prøver for blodprosenten min siden jeg mistet ca 1.5 l blod. Den var veldig lav så jeg har vært på sykehuset i 4 dager (1 ekstra).

 

Så fra jeg kom inn til han var ute gikk det bare 3 og en halv time! alt i alt så varte det i 7 og en halv, det var ganske raskt til å være 1 gang fikk jeg høre. Så nå er vårt lille julemirakel (nick tidligere var jo solstrålen&julemirakelet, ett svangerskap med mye blødninger) endelig kommet! 1 dag før termin!!! Hårfargen er mørk foreløpig så får vi se hva den blir tilslutt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig lesing :o)

Må bare kommentere at det er jo litt komisk at morkaken satt så godt fast, med tanke på alle de skrekkelige blødningene du har hatt. Endelig er ventetiden over for dere :o)

Gratulerer så masse - kose dere masse med lille gutten og god jul og godt nytt år :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!!:) Gutten min kom den 18nde, med sugekopp da han hadde svalgt fostervann på vei ut og trengte hjelp for å begynne å puste. Men han har det kjempebra nå:)

 

Mase lykke til med den lille gutten!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...