Mamma2OO5 Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Har egentlig alltid tenkt at; ææææsj nei tøybleier!!???? herregud så grusomt og kvalmt og mye styr. Men tråden jeg leste her fikk meg på andre tanker, hvertfall mer nysgjerrig på hvordan det egentlig funker.. Flyter mye rundt i bleia? Hva hvis det kommer bæsj på selve tøyet i bleia, da må man vel vaske de med en gang? Blir det ikke mye vasking?? Har du ofte opplevd uhell og lekkasjer av bæsj og tiss? Hva koster 1 bleie? Hvordan er de å bruke på nyfødte? Tja det var vel det jeg lurte på i første omgang, håper du kan svare meg:)
EnMamma Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Vil absolutt anbefale deg å melde deg inn på TettInntil forumet. Der er det mange TB brukere. De er veldig hjelpsomme :-) Skal prøve å få til et fornuftig svar når jeg har tid.
Solskinnsjenta Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Flyter mye rundt i bleia? Stoffet (bomull/fleece/bambus/hamp) absorberer en del væske. Vanligvis nok til at man skifter hver 3-4 time (som man bør også med papir): Hva hvis det kommer bæsj på selve tøyet i bleia, da må man vel vaske de med en gang? Blir det ikke mye vasking?? Bæsjebleier taes av, skylles og legges i vanntett vaskepose sammen med de andre bleiene. Mange legger et rispapis i bleien som fanger opp bæsj, det kastes i do. Har du ofte opplevd uhell og lekkasjer av bæsj og tiss? Før vi gikk over til tøy hadde vi endel lekkasjer på nattestid. Nå er det mer sjelden. Nattbleiene sitter på 12-13 timer... Tar en liten innkjøringsperiode før du finner ut hvilken bleie som passer DIN unge og hvor mange innlegg du trenger. Hva koster 1 bleie? En tøybleie koster fra 50-200 kr pr stykk avhengig av merke. Brettebleier er de billigste, lommebleier og alt-i-ett er ofte de dyreste. Hvordan er de å bruke på nyfødte? Vi brukte ikke på nyfødte, men av de som har er det brettebleier som er greiest å få til å passe. Andre bleier må barna gjerne vokse litt inn i før de passer ordentlig. Håper det gav litt svar
Mamma2OO5 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2007 Takk, men håper at flere kan svare også Hvor mange bleier har dere da? Når begynte dere med tøybleier? (hvor gammelt var barnet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå