lykkeliten82 Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Hei! Jeg går og gruer litt for å få strekkmerker. Er det noen som har erfaringer med dette, når kan de tidlilgst kommer, og kan man risikere å slippe helt frem til rett før fødsel og så sprekker det? Det hadde vært deilig å slippe. jeg har stekkmerker på brystene etter vekt oppgang/nedgang... så jeg føler med disponert for dette!! er i uke 25 nå, heldig vis ingen ting enda:)
<3 qleopatrice <3 Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Jeg fikk ikke før to uker før fødsel på magen, men de er ikke veldig sterke og synes ganske lite. Noen får jo helt lilla og svære merker. Strekkmerkene som jeg har på rumpe/ lår fikk jeg før pga stor vektøkning....( gikk opp 32) Tror det er ganske arvelig... spør moren din. om hun fikk.
mine små alver... Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 hei.Det er ikke alle som får strekkmerker da:) Noen er så heldig å slippe unna. Men det er desverre ingenting du kan gjøre for å forhindre de å komme,Det hjelper ikke å smøre heller for det er underhuden som sprekker. Vi får bare ta de imot med et smil..Det er jo en positiv grunn til at de dukker opp...selvom vi gjerne skulle vært foruten:=)
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 I mitt første svangerskap fikk jeg strekkmerker når jeg var ca 3 mnd på vei... og fikk masse på megen... hadde ikke noe med vektøking, for da hadde jeg knapt lagt på meg. Tror det har mye med hormoner og gjøre. Min mor fikk ingen strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 merkene kommer pga huden strekker seg for fort til at den klarer å "tilpasse" seg. ikke noe å gjør noe med. Ikke arvelig, det har med hud kvaliteten å gjør. Ingen i min familie som har fått det, jeg fikk det i 3. mnd ...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Min mor har masse strekkmerker etter 3 graviditeter, mens min søster ikke fikk noen. Foreløpig har jeg ikke andre enn de jeg har fra før pga vektoppgang :-) Håper det ikke blir alt for ille i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 I mitt første sv. skap fikk jeg ingen strekkmerker på magen.. Glad for det, men fikk allikevel endel på brystene og noen få på hoftene og over setet liksom. De syns såvidt nå, 2 år senere. Hvis du ikke har fått noen ennå, er det jo ikke sikkert du får noe særlig. Selv om du har endel på brystene er det ikke sikkert du får noe særlig over magen.
SuperMoM <3 Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 For det første.. Strekkmerker er ikke arvelige.Min mor har ingen,jeg og min søster har. Jeg fikk ingen strekkmerker før i uke 32-33.. nå ser magen min ut som et verdenskart:p hehe.. men det er jaggu verdt det:p dessuten er de ikke røde/lilla eller noe sånt.vises nesten ikke.tar sol,så spørs om det har hjulpet på til å bleke de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå