Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 ....var verdien 6.9. Er dette normalt? Får ikke snakket med legen før etter jul og vil jo gjerne vite om jeg kan spise søtt i jula? :-)
Kjukka Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Ja, det er normalt... Jeg er diabetiker selv, og om du har ett blodsukker på 6,9 etter en glukosebelastning, så er det sannsynligvis ingenting galt med deg. Så bare kos deg i julen du
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Så godt å høre. Takk for svaret :-)
lille_my:) Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 he he, jeg oxo:) fikk 6,12 etter to timer saa da blir det jul paa oss:) he he
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Grensen ligger på 9. Selv fikk jeg 8,5 så jeg må pent passe på. Det blir nok ikke julekaker på meg i år :-(
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg fikk 8,1 på den første, og måtte ta en til. Der landet jeg på 9,6 (både jeg og de på laben ble forundret). Var til samtale med diabetessykepleier som sa at man ikke hadde noen diagnose før man passerte 11,1. Fikk meg måleapperat, slik at jeg kunne følge med i jula selv, siden jeg var bekymret. Ser ikke utom om det blir noe problem med julekakene likevel. Alle verdier er fine (mellom 4-7) hjemme med vanlig mat + litt godt av og til. Fikk beskjed om å bruke sun fornuft, trenger ikke hive innpå akkurat ;-)
chrisos Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har også tatt to glucosebelastninger - første gang målte jeg i fingeren og fikk 8,8 og ble bedt om å holde meg unna sukker. Tok en ny en med blodprøve fra armen, da fikk jeg 7.0, grensa når man tar i armen er 7.8 (når man tar i fingeren er grensen litt høyere, tror jeg, visstnok 8.9 leste jeg et sted). Har fått høre at den siste testen er helt fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå