Gå til innhold

skal begynne i barnehagen over jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette gruer jeg meg noe sinnsykt til.. lillegutt er da 1,5 år... skal gå 3 dager iuka.

han er veldig skeptisk til fremmede.. er ekstremt mammadalt.... eneste som har passa han er mine foreldre å det går kjempebra..

men har prøvd å hatt han en time oss ei vennine men bare hyler og griner. hadde han påelxias barnepass ingen suksess..

er bare mamma mamma hele dagen. kan ikke gå på do alene, han kan ikke leke alene uten at jeg sitetr der..

derfor lurer jeg virklig på hvordan dette skal gå... nesten som jeg har lyst å ha han hjemme...

huff noen som har erfasring med dette....

gruer meg så... han e rjo gutten min..

jeg er gravid så trenger å han litt i barnehage å han trenger det absolutt å være emd andre enn meg

huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd, men ville bare si lykke til! Min begynner også i barnehagen over nyttår, han er 21,5 mnd da og er absolutt klar nå! Jeg er fryktelig spent da! Er som deg også gravid og trenger virkelig å få slappet av litt mer på dagene. Men fy søren for en overgang, jeg skal overlate ansvaret til noen andre:( Begynnte å gråte da hun ringte og fortalte at vi hadde fått plass jeg... ikke gledestårer i første omgang akkurat... Men nå har det sunket inn og jeg gleder meg virkelig til å få litt alenetid, og jeg tror absolutt at han har godt av det nå altså, blir nok litt lange dager til tider med mamma:)

Skrevet

Det nok veldig fint, men bruk god til på tilvenningen. Gutten min gråt da vi leverte han de to første mnd, men bare akkurat da vi gikk. En dag hadde vi med matboks til han som han fikk da vi leverte - siden har han ikke grått. Han er så ivrig på å få den at han så vidt har tid til å vinke og si hade!

I barnehagen har de rutiner på soving, mat, når de leker osv. og det gjør at barna blir trygge.

Det høres ut som han trenger å begynne i barnehagen:)

Skrevet

Hørres ut som gutten din trenger sosial omgang med andre ja.

Tenk heller at det er bra for han at han skal få gå i bhg!

Skrevet

ja han trenger barnehage, han elsker å leke med barn så går nok greit må bare forstå at mamma kommer å henter han...

blir spennede.. men gruer meg mest siden jeg må gi slip på han åoverlate han til andre...

litt skummelt med blir nok godt å være smamen emd andre enn mamma

Skrevet

Halvannet år er da ikke tidlig å begynne i barnehagen. Jenta mi begynte i barnehage ti dager etter at hun fylte ett år, og hun stortrives. De aller fleste andre vi kjenner, har også begynt i barnehage rundt ettårsdagen.

Når barna er såpass store har de godt av å leke med andre barn. De har ikke vondt av å være i barnehagen. Vi hadde en veldig enkel tilvenning, for jenta vår syntes det var så moro å leke med de andre. Det er mulig du får en litt tøffere start, men det går seg til etterhvert. Etter en stund kommer gutten til å synes det er kjempemoro å være sammen med andre.

Både gutten og du har godt av at han får litt tid borte sammen med andre. Han kommer til å lære masse nytt der, og du får tid til å gjøre andre ting enn å bare være mamma på fulltid.

Dessuten skal du være glad du har fått barnehageplass. Jeg vet om mange som ville gitt mye for å få en plass i det hele tatt.

Skrevet

hei! farter litt rundt her siden gutten min er 11 mnd og det er mere aktuelt her enn på 0-1 år. gutten min begynte i bhg i desember og det har gått veldig bra gråter littegranne når vi går. sjønner at du synes det er fælt jeg grudde meg helt grusomt og ville bare ha han hjemme og ble også lei meg når vi fikk plass selv om det var bra og vi måtte ha det.han trives kjempegodt og koser seg med de andre barna og nye utfordringer har begynt å bable mye mer og peke på ting å si "dææ?" så er skikkelig morro:) har barnehage fra 1-3 år vi da familiebarnehage med 8 barn. de tok skikkelig godt i mot lillegull og de nervøse foreldrene og har vært kjempeårleite så dette går nok bra skal du se:)

Skrevet

De venner seg til å være i barnehagen etterhvert, selv om starten kan være litt vond for både foreldre og barn. Bruk god til på tilvenningen men samtidig ikke gi han noen løsning på å ha han hjemme eller hente han tidligere feks. Han må skjønne at det er der han skal være og at han er trygg der og at du kommer og henter han når dagen er over. De skjønner dette ganske fort. Og barna trenger å venne seg til å ha andre omsorgspersoner enn bare besteforeldre og foreldre. Prat med de i barnehagen om dette på forhånd slik at de vet om dette. Og så må du være postitiv og ikke vise til gutten din hvis du synes det er vanskelig når han begynner å gråte. De i bhg er veldig flinke i å avlede ungene og få de til å glemme hva som egentlig skjer. Det er de hvertfall i bhg til datteren vår. Det går nok helt fint skal du se!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...