Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 hun er sammen med en narkoman('greit' nok det) men han slår henne?! eks-mannen hennes og har vært narkoman men han var/er snill som et lam.. Min mann og hans brødre klarer ikke få satt en stopper for dette.. hvordan kan de se på moren deres bli slått og alt d der? ....noen som kan komme med gode råd? hun vet jo ikke sitt eget beste virker det som. vet ikke om hun driver på med narkotika, kanskje han har fått henne avhengig og at hun far billig el gratis av han? vet det er hennes valg, men vet ikke om jeg orker og se henne sånn.. er faktisk ganske nært knyttet til henne.. off..
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Snakk med et krisesenter. De kan hjelpe deg med hvordan legge dette frem for henne. hvis hun vil være i forholdet er det lite du kan gjøre. Du kan godt sende meg en pm med spm hvis du vil, har litt erfaring innen dette her...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 kanskje noen kunne lagt ut på skravlesiden? dytter
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Takk som svarte! vet ikke om hun vil være i forholdet, men greia er den at elsdte sønnen hennes har hatet gubben fra dag 1, og for et par måneder siden "kastet" han gubben ut fra huset til moren, da han fikk greie på at han hadde slått henne..og da flyttet han, og svigermor var så lykkelig som jeg aldri har sett henne.. så, plutselig for 1 måned siden var hun sammen med han igjen? det er derfor vi spekulerer i om han kanskje har fått henne avhenigig av et el annet, siden hun går tilbake til han.hun var jo så glad for og ha han vekk også.. fikk opp kontakt med eldste sønnen og moren sin igjen og..
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 det er veldig vanlig å ta voldelige menn inn i varmen igjen. han kan godt ha kommet med trusler om ditten og datten hvis hun ikke tar han tilbake. Jeg har vært i helt lik situasjon som svigermoren din. Vil ikke legge hele historien min ut her på krangle, men jeg vet veldig godt hvordan hun har det. Å være i et voldelig forhold kan være veldig vanskelig, og å komme seg bort fra det kan ta flere år. Hun var nok glad for å bli kvitt ham, men hvis han har tatt kontakt og truet henne er det veldig lett å la han komme tilbake. Vet du hvilke stoffer han går på? hvis svigermoren din bruker noe er det nok sansynlig at det er samme som han bruker ihvertfall. Hvis du vet hva det er så kan jeg jo gi deg noen tips om tegn på dette stoffet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg vet ikke helt, vet at det er hasj (lillebroren til mannen min har funnet utallige klumper med hasj i en skuff i skrivebordet på morens soverom, han tok de med til oss den dagen han fant dem, og vi kastet dem), men vet også at han selger LSD fordi det prøvde han og tilby meg da jeg var GRAVID! i den samme skuffen hadde lillebroren funnet en skje som var brent under, og aluminiumsfolie, og det tar ikke lange tenkepausen før man skjønner hva som holder på i gården da, nei.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Ok. Tegn på hasj: -Sløv -Røde øyne -Dårlig konsentrasjon (faller lett ut av samtaler) -Ler mye (ihvertfall de første gangene) -Har ofte en tendens til å småspise mye LSD blir man ikke avhengig av. Det er også lite sansynlig at hun bruker det ofte, da kroppen etter bruk bruker ca 7 dger på å kunne ta opp stoffet igjen. hvis man bruker det 2 dager på rad vil man altså sjelden få effekt den andre dagen. Men tegnene er: -Veldig store pupiller -Dårlig konsentrasjon -får problemer med "sosiale regler" -Vanskelig å føre en hverdagslig samtale -Panikkanfall kan forekomme -Rastløshet etter noen timer -Søvnproblemer Brent skje og aluminiumsfolie er sansynligvis heroin. Tegn: -Veldig små pupiller, sløve øyne -Dårlig reaksjonsevne og konsentrasjon -Svettetokter og oppkast er normalt -Blek hud Så hvis du ser noe av dette hos svigermor er det jo grunn til bekymring.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Tusen takk altså Hun har så og si hatt søvnproblemer siden hun ble sammen han..men når hun første får sove,da sover hun ekstremt lenge!! hun er aldri sulten til de faste mattidene de hadde før, og går faktisk og småspiser hele tiden. kan nevnes at hun har aldri vært sykemedlt fra jobben før, men nå etter hun ble sammen med han har hun vært sykemeldt over 4 ganger på 2 år, og hun laget altid hjemmelaget middag før, nå går det i fjordland, kanskje et tegn på at hun har blitt lat/slapp..? ...har egentlig aldri sett etter i øynene hennes, men det tror jeg at vi skal være litt obs på fremover. hun klager forresten hele tiden.det har hun aldri gjort før.og hun har mye avføringsproblemer.hvis det kan ha noen betydning.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 det der høres egentlig ut som amfetamin syns jeg da. kjenner du igjen disse tegnene her? -stresset hele tiden -prater mye -begynner hele tiden på nye prosjekter, som ofte ikke fullføres -biter kjeven sammen -fikler med ting hele tiden -drikker mye vann, tørr i munnen hele tiden -Spiser lite men småspiser mye -avføringsproblemer Avføringsproblemer. latskap og dårlig matlyst er også tegn på heroin, men det er veldig mye lettere å se at en person har tatt heroin enn amfetamin. man ser mye mer ruset ut på heroin enn amfetamin. det er også vanlig å bruke hasj i kombinasjon med amfetamin, for å roe seg ned når nedturen kommer (når rusen går ut av kroppen)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Ja, kjenner godt igjen de tegnene, spesielt den med og snakke om prosjekter men som aldri fullføres. hun har snakket om og pusse opp kjøkken, bad, what so ever i snart 2 år.. ikke skjedd.. hun begynte og male huset utvenig i fjor sommer, men det står fortsatt kun påbegynt.. tusen hjertlig takk for gode svar!! må få tatt dette opp med mannen min snarest. har du noen råd for hvordan man eventuelt skal gå frem for og prøve og snakke henne til fornuft? eller må hun rett og slett oppsøke hjelp selv når/hvis hun finner ut at hun ikke kan holde på slik med han mer?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Du kan sende bekymringsmelding til fastlegen hennes så kan han innkalle til time. Mannen kan du evt anmelde for bruk av narkotika og vold. Inviter henne opp UTEN mannen og spør henne rett ut om hun driver på med noe. Ikke bli sint på henne, forklar at dere er bekymret. Hvis du tror hun ikke vil innrømme noe sånt for dere, kanskje det er noen andre som kan snakke med henne? Det er veldig viktig å ikke være streng og sint. hvis hun har rotet seg borti noe er hun nok redd for at dere skal finne det ut . hvis hun innrømmer at hun driver på med noe bør dere jo prøve å få henne til å gi seg. hvis det ikke har gått så langt er det ikke sikkert hun er avhengig eller noe, men hun bør uansett ha seg en tur til legen for å få litt hjelp til å sortere ut litt. er hun avhengig kan det bli snakk om avvenning. Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Tusen takk, kan man sende en slik meld og være anonym?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 ja tror det. uansett kn u bare si du ikke vil hun skal vite det var deg.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 ok:) Setter virkelig pris på at du har tatt deg tid til og svare!! veldig flotte svar jeg har fått av deg.klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå