Gå til innhold

Jævli god jul..

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. søndag i advent er alle damene i slekta (både morssiden og farssiden min, selv om foreldrene mine er skilt) samlet hos min mormor for å hygge oss med gløgg og pepperkaker og andre nødvendigheter som hører julen til.

Jeg tenkte at siden jeg sjelden har alle mine tanter og både farmor og mormor der var dette en ypperlig anledning til å fortelle dem at de skulle bli oldemødre. De har desverre ikke møtt samboeren min ennå, men jeg har fortalt mye om han, og aldri kommet med et negativt ord om han, han er i mine øyne perfekt, han er snill og god og behandler meg som en prinsesse.

Reaksjonen fra farmor var helt perfekt; hun smilte, slo hendene sammen og sa at dette var jo fantastisk osv.

Nå har aldri mormor vært noen solstråle, men å reagere med: "Er du gravid??!?! Jaja, vi får håpe du ikke bli alenemor da..", DET synes jeg var å være unødvendig negativt og meggete, og jeg fikk bare lyst til å gå derfra. Jeg som overdriver, eller er det noen som er enig med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, meggete spør du meg. Skulle spurt henne om hun var redd det da ble hennes problem. Hah... hadde nok blitt paff da ja.

Skrevet

Jah.. Bare skjønner ikke hva som får noen til å si sånne ting. Her kommer jeg med det jeg trodde var verdens beste nyhet, men neiida. Ble ordentlig lei meg, er jo mormoren min.. Fyttipokker. Ble ikke noe fin julegave på henne i år nei.

Skrevet

Ja fy... Jeg hadde blitt DRIT sur!!!

Gi henne en presang til jul som er like tankeløs som bemerkningen hennes. Kan jeg foreslå en pakke Nutrilett eller kanskje en parykk... *humre*

Skrevet

Hehe :-) Takk for gode forslag:-) Hun i hvertfall ikke øverst på lista over de som først skal få hilse på babyen når den kommer.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

What the f***!?!? Så utrolig stygt (og dumt!) sagt! Nei, hun fortjener definitivt ikke noen imøtekommenhet når babyen kommer...uff, stakkar kjæresten din da, han syns sikkert ikke dette var noe trivelig..?

Skrevet

Huff, hun tenkte seg nok ikke helt om der nei....

Var ganske meggete ja.

Skrevet

Fy søren... Jeg hadde sagt klart ifra der. Gamle damer tror de

kan si hva de vil uten at det skal ha noen konsekvens, men det

burde de ikke få lov til.

Hadde kontaktet henne og sagt at kommentaren gjorde deg svært lei deg og at det ikke passet seg å sånn i en slik setting.

Skrevet

Jeg har også fått erfare at gamle damer ikke alltid tenker før de snakker... Vi ble gravide rett etter bryllupet - planlegt. Da vi fortalte dette til min bestemor senere på sommeren klarte hun og si: " Var det derfor dere måtte gifte dere?" Vi måtte jo ikke gifte oss. Bryllupet hadde vært planlagt i over et år, og hun hadde fått invitasjon før påske...

Skrevet

Har også erfaringer med at gamle damer ikke tenker før de snakker......

Forrige jula så var mormor og morfar hjemme hos mamma for å feire. Jeg hadde kjøpt en stilig turkis liftgardin og et bilde til mamma i julegave..(avlangt bilde av Michelangelos bilde av to hender som møtes)

Da mamma åpnet bildet så sa mamma !å det her er jo kjempefint", mens mormor greidde å kveste ut av seg, "nåh, DET DER ville jeg ALDRI ha hengt opp i mitt hus"!

På neste gave så sa hun "nei fysj, du kaller ikke det der en gardin altså! Nei det der var rett og slett stygt"!!!

Takk skal du faan meg ha altså.....Det er lov til å holde kjeft om man ikke liker det andre får!! Man behøver faan meg ikke å si sånn!! Satt der med gråten langt oppi halsen, tilslutt da mormor og morfar var nede i kjelleren en tur, så brast jeg t i gråt og sa det jeg følte til mamma... Hu synes det var dårlig gjort av mormor hu og, Mamma gikk så ned en tur.. 10 minutter senere så kom mormor opp og "ba om unnskyldning"... Sa at "joda, bildet var ikke så verst da... Kunne sikkert ha hengt der eller der.....

Nå skal det sies det at det var en litt overhoronell julaften ettersom pappa hadde dødd 2.5 mnd før..... Men noen ting sier man bare ikke altså........ :(

Igår så ble jeg faktisk utrolig sjokka ovenfor mormor og morfar, for da hadde de satt inn 5000,- kr innpå kontoen min i julegave som vi kunne bruke på ting vi trengte nå eller til babyen!!! Det er sikkert verdien jeg har fått tilsammen i julegaver og bursdagsgaver tilsammen de siste 10 årene kanskje!! Hu har bestandig favorisert brodern sjuh som har fått flere tusen kroner i både julegaver og bursdagsgaver årlig..... Men men.... Ble lykkelig nå ja, selv om jeg sikkert får verdien av et par ullsokker hvert år fremover nå men......:)

Skrevet

Det er så at det var unødvendig sagt av henne, men kjære venne, å tenke hevn er barnslig. Eldre folk sier ofte ting uten å tenke seg om, jeg har fått høre mange kommentarer i løpet av både den forje og denne graviditeten, men hva eldre mennesker sier til meg går ikke inn på meg. Jeg jobber med eldre og er vant med de slevete kommentarene deres. Tar meg ikke så lett nær av sånt jeg. Og det at du sier du skal kjøpe dårligere gave til mormora di enn til farmora di bare fordi den ene ikke veide ordene sine synnest jeg er vannvittig barnslig av deg. HUn har aldri møt samboeren din, hvordan kan hun vite hvordan han er når hun aldri har møt han, du har snakket om han men hun vet da ikke noe om han for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...