Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jag har fått fødeplass på a-hus sykehus å er litt skeptisk. Er det noen som har erfarenhet derfra, eller vet noe om fødeavdelningen der?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Når skal du føde? Den nye fødeavdelingen åpner til høsten, men jeg kan svare for nåværende føde/barsel:-) Det er tydeligvis spredt seg et rykte om at det er så dårlig på ahus, så jeg kan svare om mine opplevelser:-) Jeg ble godt tatt imot etter å ha blitt bryskt avvist ved ullevål. Lå først på mottak med overvåking av fosterlyd (hadde nesten full åpning når jeg kom inn), og så var det på fødestue. De har ikke lystgass (vil få når den nye avdelingen åpner). Jeg fikk akupunktur og TENS som elektriske impulser mot underlivet el ryggen, veldig deilig:-) Jordmor var svensk og så søt, og barnepleieren var utrolig koselig. Følte meg i trygge og gode hender:-) Kom etterpå på barsel S12, og der var de også veldig søte og hyggelige:-) Kom på rom med 4 (enerom bare for flergangsfødende), men vi var stort sett bare 2 på rommet, og det var bare koselig. Far får ikke overnatte eller være på rommet under siestaen (14-16). Jeg satt en siesta ute på besøksrommet med far, men jeg ble sliten og hadde behov for den hvilen midt på dagen. For meg oppveide de hyggelige ansatte og den gode hjelpen det at ikke faren får være med hele tiden. De tilbyr å ta babyen når du kommer inn på barsel, for at du skal få sove ut (de anbefaler det). Ellers passet de han når jeg dusjet og en natt til da han bare skrek, hm. Avd.jm går runde til alle som nettopp har født, og ellers ved behov. Syns aldri det var noe problem å få tak i hjelp og jeg fødte en av de travleste helgene i mai:-) Mat henter du på fellesrom el spiser der. Jeg spiste på rommet mye, var litt vondt å sitte på stolene i fellesrommet. De henter mat hvis du ikke kan stå opp. Ellers ble det mye ringing på meg, slet med amming men følte aldri at jeg maste. De hadde alltid tid:-) "mine" pleiere var hvertfall kjempesøte!:-) Var heller ingen som begynte å dra i puppen, ble alltid spurt om de fikk ta i for å legge barnet til. De hjelper med stell, viser stell og bading første gang, og får også hjelp senere hvis du vil. Det er gammelt og slitt, men den gode stemningen og de hyggelige ansatte veier mer enn opp for det!! Det er fellesdusjer, så det kan være greit å ha med seg flip-flops til å ha på i dusjen, og lambi toalettpapir:-) De serverer kjempegod havresuppe kl 0630, få med deg den! Lykke til, du får nok et flott opphold og en fin opplevelse:-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 jeg fødte der i 2004 og det var kjempe godt å komme i omsorgen til folk som vet hva de skal gjøre.fikk en jordmor å forholde meg til og fikk god pleie under fødselen. barseltiden er også kjempetrivelig
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 jeg fødte der i 2002.. jordmoren min var kjempe flott,men tiden på barsel har fått meg til å søke alle andre steder når jeg skal føde i august. krysser fingrene for at jeg ikke må til A.hus. jeg var kjempe sliten og trøtt etter å ikke ha sovet på 2 døgn(hadde flyttet og akkurat fått inn alle tingene kl 01 på natta når riene startet og fikk dateren min 14 timer etter) hun hadde svelget litt fostervann på vei ut så hun kastet litt opp og skrek mye.. spurte de pent om de ikke kunne ha henne litt sånn at jeg kunne få sovet litt,men da fikk jeg sur beskjed om at det gjorde de egentlig ikke fordi man skulle klare dette selv(enda det stod mange senger der),men de sa javel da,vi kan ha henne litt.. men tror dere jeg fikk sove da?? nei jeg hadde kjempe dårlig samvittighet og gikk og hentet henne igjen. hadde ammeproblemer og ringte på om natten, da kom det ei sur gammel kjærring som virket forbannet over at jeg hadde ringt på og forstyrret eller noe, jeg sa jeg slet med amming og at hu ikke fikk ordentlig tak i puppen bare lå og rota.. datteren min skrek så jeg strøk henne på kinnet og da viftet hun håden min vekk,tok tak i puppen min og puttet den i munnen hennes før hun bare gikk ut.....makan!! maten måtte hentes selv,senga måtte du skifte på selv hvis du sølte noe,,vitsen med å være der for å slappe av etter fødselen??? fødte på fredag og dro hjem på søndag like sliten som rett etter fødselen. Er jeg så uheldig å havne der igjen så skal jeg iallefall hjem fortest mulib!!! Håper du får en bedre opplevelse enn meg og masse lykke til:)
SolbakkenS Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 hei, Følte meg veldig ivaretatt under fødsel, men barsel var et helvete. Vi var første gangs og andregangs på alle de rommene som jeg snakket med så noen "skåning" av førstegangs fødene på flermannsrom opplevde ikke jeg. Jeg hadde ikke sovet de siste 3 nettene før fødsel så var egentlig utslitt når jeg fødte, så spurte de om de kunne passe vesla mens jeg sov litt. Det var noe de ikke gjorde, for vi skulle jo ta vare på de selv, noe med at det var det beste for baby slik at hun knyttet bånd til meg. Ser jo tanken med det, men var helt svimmel pga lite søvn. Vesla hadde i tillegg kolikk så sov kanskje et par timer til sammen de 3 nettene vi var der.... Jeg har derfor valgt et annet sykehus denne gangen, ene og alene pga barsel opplevelsen. maten er bra der, og de aller fleste er hyggelige må jeg presisere, men hadde nok hatt det bedre hjemme. Hvis jeg plutselig må dit og føde av en eller annen grunn, så reiser jeg hjem så fort jeg kan etter fødsel. MEN, hvis jeg skulle født til høsten haddde jeg gjerne prøvd det nye sykhuset. Håper jeg ikke skremte deg, presiserer at dette er MIN opplevelse. Lykke til uansett:)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Hei... Jeg fikk barn på a-hus i juni 07. Veldig fornøyd med oppfølgningen jeg fikk før fødselen, (måtte på planlagt ks.) og selve ks, men barseloppholdet kunne jeg virkelig vært for uten! Lite hjelpsomme jordmødre og barselpleiere.... kan jo tenkes at de hadde mye å gjøre akkurat da, men jeg følte at jeg "maste" mye og ikke fikk den hjelpen jeg hadde behov for. Slet med amminga og fikk ikke mye hjelp. Ellers er avdelingen nedslitt og jeg syntes toalett/bad var veldig urenslig. Mye blod og sånn. Det syntes jeg var ubehagelig. Dro vel hjem altfor tidlig, men jeg orket ikke mere sure ansatte og urenslige toalett! Har fått inntrykk av at det er mange som drar tidlig fra A-hus pga dette! Håper på forbedring med det nye sykehuset hvis det blir en nr.2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå