Gå til innhold

Alle fødsler er forskjellige!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg refererer til innlegget til Boblis, om å møte fødsel velkommen og fokusere på det gode når det skjer...

Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å forberede seg på! Jeg synes fokuset har blitt satt helt feil, når alle snakker om hvor mye de gruer seg til smertene, og hva de kan gjøre for å lindre dem. JA, jeg vet hvor vondt det gjør, og JA, jeg gruer meg til å ha vondt, men NEI, jeg gruer meg ikke til fødselen. Å kunne møte den jobben kroppen min skal gjøre med en positiv innstilling er sansynligvis det beste jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv under fødselen.

Hvorfor skal man tenke at "nei fy f...., dette fikser jeg ikke", når man kan tenke at "Yes, nå jobber kroppen min for verdens største mirakel, bring it on".....

Jeg har hatt "tøffe" (i hht tid og skulderdystosi som betyr at skuldrene satt fast i bekkenet, pluss diverse andre forhold) og lette fødsler, og en ting er helt sikkert, det helper å ha en positiv innstilling og en plan for seg selv. Det er ikke sikkert man alltid klarer å gjennomføre alle gode forsetter, av ulike grunner, men jøssenavn, hvorfor ikke forsøke? Hvorfor skal man innstille seg på det verste? De aller fleste bekymringer blir det aldri noe av, og da har man jo vært negativ uten grunn, kanskje gjort svangerskapet verre enn det kunne vært mht angst osv, og kanskje gjort fødselen til en vanskeligere og vondere opplevelse enn den kunne vært.

Nei, tenk alle de positive tanker dere kan, og gled dere til å kjenne livet og kraften i deres egen kropp, når dere hjelper barna deres til verden!!!

Lykke til alle sammen, og behold den optimismen dere har. Kanskje dere får en bedre opplevelse pga den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer her jeg :)

Skrevet

Jess. Signerer denne og sier som min mormor:

Veronica....det er ingenting å være redd for. Det gjør jævlig vondt, men det er en jobb du må gjøre. Å den jobben er veldig godt betalt.

Eller som jordmor sa:

Om det er så fælt å føde hvorfor får folk mer enn et barn?

Jeg gleder meg til fødselen. Er sikker på at kroppen min klarer jobben med god hjelp fra jordmor og dem jeg skal ha med meg. Thomas og mamma...

Skrevet

Fantastisk fint innlegg bringebæret!!!!!!!!godt å høre fra noens om har vært igjennom litt forskjellig når det gjelder fødsler. Og God jul!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hipp hurra for dette innlegget!! Akkurat sånn tenker jeg også. GLEDER MEG=)=)=)

Skrevet

Hei :o)

Enig med deg. Synes folk bekymrer seg for mye... Det er snakk om noen timer, og det burde de fleste klare å takle på en avslappet måte (bortsett fra hvis man sliter med angst o.l. selvfølgelig).

Dette klarer vi jenter :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...