Gå til innhold

Eldre damer og sniking i køen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som har merket seg dette i i disse juletider? De gamle damene er verdensmestre til å snike..."jeg skal bare...." Kan du bare si meg...." GRRRRRRRRRRRR....

Pensjonister er vel de som burde ha best tid av alle til å handle og stå i kø...

PS: Mormor er faktisk like ille hun...dessverre...blir flau når jeg er og handler sammen med henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig mange som gjør det..og det er irriterende!!!.MEN ikke alle!!!

Skrevet

Klikka for meg i går.

Stod en kar og solgte smultringer utenfor obs.Vi hadde sendt gubben inn,mens jeg og barna ventet i bilen.

Sønnen min på 7 år fikk ti kr og skulle kjøpe to stk....mens jeg satt i bilen.(stas det vettu)

Han står pent i kø.....(bua er høy,så han titter opp)

MEN så kommer det ikke bare en MEN to kjerringer og strekker seg over gutten!"#¤%&

Jeg ser han blir lei seg,så jeg går bort.

Fader jeg var så sint altså.....dem fikk høre.

"Er`n så liten at dere ikke ser`n eller spurte jeg? Og du, sa jeg til gubben i bua....jeg så at du så han sto der,skjerp deg!!!!!!

Skrevet

He-he, Mamma lærte meg tidlig at gamle damer sniker og det gjerne foran barn, og da skal man si høyt:"Unnskyld , men jeg var foran deg!"

Fikk et par sure damer over 70 på nakken når jeg som liten påpekte dette i f.eks.busskøer o.l.De synes ofte de er i sin fulleste rett tydeligvis, veldig irriterende!

Skrevet

Jeg opplevde at en gammel dame snek i køen i en butikk i fjor jul. Jeg var høygravid og hadde ventet lenge på min tur. Var varm og svett og sur og lei. Da det var min tur kom en gammel dame og var ganske så frekk der hun bare stillet seg først i køen. Bak meg var det flere folk som også ventet. Da ropte en venninne til med og spurte om jeg snart var ferdig. Jeg gaulet tilbake ganske så høyt: "Det er et gammelt og skralt kvinnfolk her som vissnok er mye viktigere enn oss andre - så hun skal få lov til å snike i køen. For hun spurte så veldig, veldig fint om å nettopp få lov til det". Den gamle damen ble jo helt paff og mumlet noe for seg selv. Køen bak meg klappet. For det er måten ting blir utført på. Hadde hun spurt hadde det jo ikke vært noe problem.

Skrevet

vi har også opplevd dette...spesielt når vi gikk med barnevogn...min mann ble så irritert på en gammel damen en gang..som sa: jeg går bare forran jeg for jeg har bare to ting" ( det hadde vi også....) og min mann svarer da : " bare gå først du, du har jo dårlig tid, du er jo så gammel at du skal dø snart"....Jeg trodde jeg skulle dø av flauhet akkurat der og da men har knist litt av det etterpå... Damen ble flau ivertfall...og mannen i kassen hylte av latter.....jaja.......

Men det er utrolig hvordan gamle damer glemmer folkeskikk og har så dårlig tid alltid...eldre menn derimot er de søteste og snilleste og har ALL verdens tid....merkerlige saker!

Skrevet

Eg fekk kjeft av ei eldre dame fordi eg spurte om å få gå først inn på flyet. Da var det ti dager siden keisersnittet og bar min ti dager gamle datter (fødde for tidlig i utlandet og skulle hjem til norge).

Eg stod og i passkø med den samme ungen da ei dame i rullestol brukte stokken sin for å komme foran meg i kø. (vanligvis lar eg folk i rullestol komme før meg, men eg trudde det ville bli tatt hensyn til ei jente som bærer den lille ungen sin for denne gang

Så skulle vi fly igjen, Tuva var da 2mnd. Eg bar ho. Me måtte ta flybuss fra flyplassen og ut til flyet. Da vi kom ombord så var alle setene tatt. Så reiste, til min forundring, ei eldre dame seg for meg. Eg var veldig glad for dette, for eg var litt redd for å stå med ungen, og eg er litt lav og har problemer med å rekke opp til håndtakene. Dama var fra Ungarn.

Etter å ha reist halve europa med nyfødt unge, så har eg ein ting å sei. Norge er elendig på service. Alle andre steder har eg blitt møtt med kjempeservice. Både som gravid og med beibi. Offentlige kontorer lar deg komme først i køen, med støtte fra alle andre som er der som kunder. Passkontrollørene lar deg komme inn ein spesialdør og du får komme først til bagasjelinja og passkontrollen. Og mykje mykje meir enn eg ber om. I norge blir du sett stygt på om du spør om å få sette deg først i flyet.

Og selvfølgelig gjelder ikkje dette alle!!!! Men Ungarn er eit stjerneeksempel på det å ta hensyn til og hjelpe gravide, eldre og personer med beibier og unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...