Gå til innhold

noen gode sparetips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er lei av å være blakk og nå må jeg begynne å spare, men jeg klarer ikke..hihi.. kjøpt hus så får jo mer utgifter, men bør alikevel spare litt.. sparer litt på bsu, men tenkte å bygge meg opp en bufferkonto da... åssen gjør jeg det... vet jo at det bare er å sette av, men noen tips til å gtreie å gjennonføre det?? et godt nyttårsforsett tenkte jeg..hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste måte jeg sparer på er å trekke 500kr ekstra i skatt hver mnd, de setter vi på egenkonto når de kommer og bruker på noe vi trenger, føler at det er lettere å bare overføre tilbake om jeg trekker 500 av lønna til sparekonto hver mnd. når det blir litt større sum når jeg får de tilbake er terskelen litt høyere for å bare ta litt av de....

Skrevet

sette inn på en sparekonto, fast beløp i måneden som trekkes fra inntekten. det gjør jeg. bf er ikke så rik, skylder penger til kommunen og masse skatt, så derfor setter jeg av et fast beløp, så jeg "ikke" har penger når han skal ha sin daglige øl osv... :o)

Skrevet

Fast trekk hver mnd.

Man "glemmer" at man har de pengene, og det er så godt å ha sparepenger i bakhånd syns jeg.

Skrevet

Vårt beste sparetipser å aldri bruke kronestykkene. Her er det helt forbudt å bruke kronestykkene. Vi tømmer lommeboken ganske ofte og samler kronene på et glass. Og det blir ikke småtterier av det. Det blir faktisk flere tusen. Vi veksler inn pengene før ferieturen - og vips så har vi "gratis" lommepenger.

Skrevet

aha.. det med kronestykkene var jo genialt da.. hehe:) det skal jeg prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...