mamma&urokråka Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har ikke peiling på hva vi skal kjøpe. Hva anbefaler dere?
Rebekka og tre vidundere Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Ja, dette trenger også jeg info om. Trodde jeg skulle få et av en venninne, men så trengte hun det selv litt lenger. Da må vi kjøpe og jeg aner ikke hva som er best. Finnes det feks noen tester på bilstoler?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Maxi cosi med base ) Den kom vel best ut i test sist.
Aima Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Se her: http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37 2007 test av barnebilstoler. Maxi Cosi Cabriofix kommer best ut. Vi har kjøpt denne + base. Ekstra praktisk at vogna vi har tenkt å kjøpe har adapter slik at bilsetet kan settes rett på rammen.
Mamma til mars jente Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Vi har kjøpt bilsetet til emmaljunga, da dette kan settes på understellet til edge dou vogna vi har Ho dama i butikken der sa at det var veldig liten forskjell på de setene som var i samme prisklasse...
cj1982 Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Vil anbefale maxicosi cabriofix (helst med base) paa det varmeste. Kjopte dette ifjor til min forste, og var superfornoyd, gleder meg til aa ta det i bruk igjen med nestemann. Har kommet topp i test baade i Norge og andre land flere ganger. Vi hadde base baade fordi det er litt tryggere (man kan kjenne at det sitter bedre fast, pluss at det er veldig liten sjanse for at du setter det i feil!) og fordi det er veldig mye lettere aa feste - spesielt naar det regner/blaaser/snoer og du er stressa...... Ogsaa greit etter KS da jeg syntes det var tungvint aa boye meg og prove aa feste det med selen! Har brukt det uten basen og (i andres biler) og det er ogsaa et veldig bra sete naar det er brukt paa den maaten. Baby laa alltid veldig behaglig saa det ut til, og sovnet fort!
mamma&urokråka Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2007 Nå høres jeg vel helt grønn ut, men hva er base?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Base er en del du fester til selve setet i bilen, og så klikker du babysetet oppå denne. SÅ slipper du å løsne bilsetet for hver gang du skal ha ut babyen. Du klikker bare setet ut av basen og bærer babyen i selve setet ut av bilen. Når du skal velge sete, så ville jeg sørge for følgende: * prøv setet i bilen før du velger hva som passer best * kjenn på lettheten av sete. Enkelte seter er ekstremt tunge å bære babyen i. Har sett flere ganger at foreldrene bærer setet mellom seg... * finne altså det setet som passer best i din bil, og hva du liker best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå