Gå til innhold

Kjønn og tidspunkt for befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker hvordan dette var? Gutt dersom utløsning før el og jente dersom etter, eller omvendt? Ble kanskje litt krøkkete, men jeg tror kanskje dere skjønner hva jeg mener? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er størst sannsynligvis for jente dersom sex litt før el, og gutt på eller rett etter el.... men det er jo ikke bombesikkert uansett da...

Skrevet

hos oss skjedde det akkurat på el,og jeg venter både gutt og jenter ? :))

Skrevet

Det er større sannsynlighet for jente hvis man har sex noen dager før EL. Dette pga at x-sædcellene (som koder for jente) er tregere til å svømme men overlever lengst. Større sannsynlighet for gutt ved sex ved EL eller dagen etter. Dette fordi y-sædcellene kommer først frem men dør raskest. Egget bør derfor være der når gutte sædcellene ankommer.. ;-)

Dette er vitenskapelig bevist (altså at x-sædceller og y-sædceller har forskjellig svømme-tempo og overlevelsesevne) men det er selvfølgelig kun snakk om å øke sjansene den ene eller andre veien ved å ha sex på et spesielt tidspunkt. Det har nå også kommet frem at surhetsnivået i kvinnens livmor også har noe å si for kjønnet. Miljøet i kvinnen kan drepe en del sædceller som øker sjansen for det kjønnet hvor man har mest av en type sædceller.

Skjønte du noe av dette? Det er alltid noen som skriver at "jeg hadde sex da og da og jeg venter jente så det kan ikke stemme.." Det er ikke snakk om at man er sikret et spesielt kjønn ved denne metoden, men det kan øke sjansene for et kjønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...