Gå til innhold

ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte skal man amme? og hvor mange ganger om natten? når slutter vi med nattammingen ca???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt veldig varierende. Mine ville ha ca hver 3.- 4. time natten igjennom. På dagtid litt sjeldnere. Fra ca kl 16-17 til 24.00 var det ofte annenhver time. På det tidspunktet er mange babyer veldig urolige og man må amme mye.

Lykke til med ammingen!

Skrevet

Og jeg sluttet med nattamming da de var 6 mnd. Da ble de kun tilbydt vann på flaske.

Skrevet

Hadde problemer med at jenta ville ha melk hele tiden i starten. De er jo ikke vant med sult-følelse i magen. Fikk tips om å vente to timer uansett grinenivå... det var grusomt i en dag, så funka det etterpå. Økte etter kort tid til 3 timer (av og til mer) mellom måltidene. Amma også oftere på kvelden i perioder. Kan være lurt å pumpe seg om morgenen, for da har vi mye melk, og så gi litt ekstra på flaske om kvelden. Jenta mi ville ikke ha flaske. Slutta med nattamming da hun var ca 7 mnd. Vi begynte forresten med grøt på kvelden da hun var 4 1/2 måned (de anbefaler fullamming til 6 måneder). Etter å ha sovet godt på nettene begynte hun å våkne hver annen time, og da sa helsesøster at vi kunne prøve med litt grøt. Funka veldig fint.

Lykke til med ammingen. Gleder meg til å ta fatt igjen...har termin i dag, men ingenting har skjedd så langt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...